اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس راه‌آهن روسیه:

خطوط تکمیلی پروژه حمل و نقل ریلی ایران و روسیه ایجاد شود

خبرگزاری فارس: رئیس راه‌آهن روسیه از آمادگی شرکت راه‌آهن روسیه برای توسعه همکاری‌ها و ایجاد کارخانه‌های تولیدی بالادستی راه‌آهن خبر داد تا خطوط تکمیلی پروژه حمل و نقل ریلی نیز بین دو کشور ایجاد شود.

خطوط تکمیلی پروژه حمل و نقل ریلی ایران و روسیه ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ولادمیر یاکونین پیش از ظهر امروز در آیین بهره‌‌برداری از پروژه برقی کردن راه‌آهن تبریز - آذرشهر؛ نخستین پروژه همکاری ایران اظهار کرد: روسیه در صنعت حمل و نقل ریلی کشورش از توسعه صنعت حمل و نقل ریلی در ایران حمایت می‌کند.

وی افزود: اگر چه این پروژه از نظر حجم بزرگ نیست اما در روسیه ضرب‌المثلی وجود دارد که «آغاز کار مهم است» و این آغاز خوبی برای همکاری‌های بعدی دو کشور است.

یاکونین اظهار کرد: بهره‌برداری از این پروژه موجب تقویت روابط دو کشور شده و روسیه از توسعه صنعت حمل و نقل ریلی در ایران حمایت می‌کند.

یاکونین گفت: با ایرانی‌ها در حین احداث پروژه هماهنگ بوده و بدون هیچگونه فشار و مانعی کار انجام شد، سال‌هاست از آمادگی برای توسعه روابط صحبت می‌کنیم و بر گسترش این روابط امیدواریم.

رئیس راه‌آهن روسیه بار دیگر با اشاره به یک ضرب‌المثل روسی دیگر «یک دوست قدیمی بهتر از دو دوست جدید است»، افزود: همکاری بین دو راه‌آهن ایران و روسیه ادامه خواهد یافت چراکه این حرفه صلح‌آمیز‌ترین حرفه است.

وی از آمادگی شرکت راه‌آهن روسیه برای توسعه همکاری‌ها و ایجاد کارخانه‌های تولیدی بالادستی راه‌آهن و نیز آموزش نیروی انسانی در زمینه راه‌آهن و احداث کارخانه‌های تولید لوکوموتیو و واگن خبر داد تا خطوط تکمیلی پروژه حمل و نقل ریلی نیز بین دو کشور ایجاد شود.

پروژه برقی کردن محور ریلی تبریز – آذرشهر صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن ایران و رئیس راه‌آهن روسیه رسماً به بهره‌برداری رسید.

طرح برقی‌کردن محور تبریز - آذر‌شهر به طول 46 کیلومتر به عنوان اولین پروژه مشترک همکاری بین راه‌آهن دو کشور ایران و روسیه با اختصاص اعتباری بالغ بر 8 میلیون یورو و با پیشرفت 100 درصدی امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، استاندار آذربایجان‌شرقی و تنی چند از مسئولان کشوری و لشگری به همراه هیئتی بلندپایه از کشور روسیه به سرپرستی ولادیمیر یاکونین، رئیس راه‌آهن روسیه افتتاح شد.

پروژه برقی‌کردن محور تبریز - آذر‌شهر در سال 87 کلید خورد و در مدت 4 سال نیز به سرانجام رسید.

بر اساس این گزارش برخی از مشخصات بهره‌برداری این خط می‌توان سرعت بیشینه طراحی شبکه بالاسری 140 کیلومتر بر ساعت با پیش‌بینی 4 رام قطار باری با ظرفیت 1000 تن (همزمان یک قطار باری) و 6 رام مسافری با ظرفیت 300 تن (همزمان 2 قطار مسافری) اشاره کرد.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول