اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد:

اتصال خط‌آهن ایران به ترکمنستان و قزاقستان رفتار حمل و نقلی منطقه را تغییر می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور گفت: اتصال خط‌آهن ایران از طریق اینچه‌برون به خط آهن کشورهای ترکمنستان و قزاقستان نقشه شبکه و رفتار حمل و نقلی منطقه را تغییر می‌دهد.

اتصال خط‌آهن ایران به ترکمنستان و قزاقستان رفتار حمل و نقلی منطقه را تغییر می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از چهار پروژه عمرانی در هرمزگان با بیان اینکه ملت ایران «ما می‌توانیم» را امروز به طور دقیق معنا کرده است، اظهار داشت: زمانی کشور ایران محتاج قطعاتی ناچیز و کوچک بود اما به دست مهندسان ایران امروز شاهد هستیم که بزرگ‌ترین کارخانجات در این کشور یکی پس از دیگری در حال راه‌اندازی است.

وی ادامه داد: در امتداد راه آغاز شده، ملت ایران می‌تواند با هوشمندی و اتکا به فرهنگ غنی خود و فرهنگ اسلامی، خود را به بالاترین سطوح برساند.

احمدی‌نژاد افزود: اگر کسانی در داخل و خارج تصور می‌کنند که با خیانت و دغل‌کاری می‌توانند مانعی در برابر تعالی و پیشرفت ایران باشند، باید به آنها بگوییم که ملت ایران در طول تاریخ ثابت کرده‌ است که از این گونه گردنه‌ها و موانع به خوبی عبور می‌کند.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود استان هرمزگان را یکی از استان‌های پرظرفیت و پر استعداد کشور خواند و افزود: مردم این استان مردمی فداکار، با صفا و معتقد هستند که در طول تاریخ همواره پاسبان مرزهای اعتقادی و فیزیکی بوده‌اند.

وی در ادامه به پروژه‌های افتتاح شده در هرمزگان طی امروز اشاره کرد و افزود: بهره‌برداری از 10 هزار واحد مسکونی مهر، کارخانه فولاد و خطوط ریلی و جاده‌ای از جمله این پروژه‌هاست است که بخشی از عملکرد دولت در هرمزگان محسوب می‌شود.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دو خطه و برقی شدن خط آهن منتهی به بندرعباس و بندر رجایی در هرمزگان افزود: قرار شده است به زودی خط‌آهن ایران از طریق گرگان و اینچه‌برون به خط آهن ترکمنستان و قزاقستان وصل شود.

به گفته وی، این شبکه نقشه و رفتار حمل و نقلی منطقه را تغییر می‌دهد و به واسطه آن بخش مهمی از رفت و آمدها به شرق دریای خزر منتقل و از آنجا به شبکه ریلی در داخل کشور منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول