اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی قلعه‌گنج خبر داد

تشدید کنترل حمل و نقل دام زنده در قلعه‌گنج

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه دامپزشکی قلعه‌گنج گفت: به منظور جلوگیری از سرایت بیماری تب برفکی به دامداری‌ها نظارت و کنترل حمل و نقل دام زنده در این شهرستان تشدید می‌شود.

تشدید کنترل حمل و نقل دام زنده در قلعه‌گنج

فرشید چمک امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قلعه‌گنج با اشاره به شیوع مواردی از بیماری تب برفکی در بعضی از نقاط کشور اظهار داشت: به منظور جلوگیری از سرایت بیماری به دامداری‌های شهرستان کنترل حمل و نقل دام زنده تشدید می‌شود.

وی با بیان اینکه نظارت در مبانی ورودی و خروجی این شهرستان تشدید می‌شود، تصریح کرد: حمل و نقل دام آلود به ویروس تب برفکی یکی از راه‌های اصلی و سریع گسترش بیماری در دامداری‌ها است.

چمک بیان داشت: هر گونه حمل و نقل دام زنده بدون اخذ گواهی بهداشتی از دامپزشکی مبدأ ممنوع و غیر مجاز است.

وی با اشاره به اهمیت کنترل حمل و نقل دام زنده خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هر گونه تردد دام فاقد گواهی بهداشتی بعد از جلوگیری از انتقال دام برابر مقررات مربوطه به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی قلعه‌گنج گفت: شهروندان و دامداران برای جلوگیری از هرگونه انتشار بیماری از جا به‌ جا کردن دام بدون اخذ مجوز دامپزشکی خودداری کنند.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول