اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه خوسف:

شهادت و انتظار رمز بقای مکتب اسلام است

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه خوسف از فرهنگ شهادت و انتظار به عنوان رمز بقای دین و مکتب اسلام یاد کرد.

شهادت و انتظار رمز بقای مکتب اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علیرضا حسینی در نخستین یادواره شهدای روحانی و دانش‌آموز شهرستان خوسف گفت: امروزه بسیجی اندیشیدن و تفکر بسیجی ملت یک ارزش و افتخار است.

وی ادامه داد: دشمن امروزه برای تضعیف و از بین بردن تفکر و اندیشه بسیجی مردم به ویژه نسل جوان تلاش‌های بی‌وقفه‌ای دارد.

 

*از بین بردن تفکر بسیجی از اهداف جنگ نرم است

امام‌جمعه خوسف تصریح کرد: یکی از اهداف راه‌اندازی جنگ نرم دشمن از میان بردن فرهنگ بسیج و تفکر بسیجی از جامعه اسلامی است.

حسینی افزود: روحیه بسیجی داشتن و تفکر بسیجی در میان دانش‌آموزان به عنوان یک اصل ارزشی است و روحیه بسیجی داشتن و بسیجی اندیشیدن دانش‌آموزان و نسل جوان می‌تواند آنها را در برابر توطئه‌های نرم و پیچیده دشمن مصون نگه دارد.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان برای موفقیت در امور تحصیل و زندگی آینده بهترین نسخه‌ها و راهنمایی‌ها را در اختیار دارند، اظهار کرد: شهید حسین فهمیده و صفات و سیره عملی شهیدان دانش‌آموز بهترین نسخه‌ها برای الگوبرداری دانش‌آموزان و نسل جوان به منظور داشتن زندگی سالم و سعادتمند محسوب می‌شود.

امام‌جمعه خوسف یادآور شد: امام حسین(ع) برای پاسداری از اسلام و قرآن علاوه بر گذشتن از جان نیز از همه عزیزان خود گذشت تا اسلام و ارزش‌های اسلامی احیا و زنده باقی بماند و شهیدان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نیز با تأسی از سالار شهیدان در راستای اهداف نهضت عاشورا گام برداشتند.

حسینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ریشه در عاشورا و نهضت حسینی دارد، گفت: شهیدان برای اثبات ولایت‌مداری و اسلام‌مداری به جهاد پرداختند و در این راه همیشه ولایت امام عصر(عج) را به یاد داشته و از آن پاسداری کردند.

وی از فرهنگ شهادت و انتظار به عنوان رمز بقای دین و مکتب اسلام یاد کرد و افزود: تا زمانی که این فرهنگ‌ها و اثرات آنها در جامعه اسلامی جاری و ساری باشد نظام اسلامی تثبیت شده است.

 

*روحانیون طلایه‌داران نهضت اسلامی هستند

امام‌جمعه خوسف، روحانیون را طلایه‌داران نهضت اسلامی دانست و تصریح کرد: روحانیون با روشنگری‌های خودشان سبب هدایت انسان از ظلمت به سمت روشنی و صراط مستقیم می‌شوند.

حسینی گفت: روحانیت با ارشادها و راهنمایی‌های خود در دوران دفاع مقدس ضمن معنوی کردن فضای جبهه‌های حق علیه باطل، رزمندگان اسلام را نیز به سمت عزت و شهادت سوق می‌دادند.

وی اظهار کرد: علما چراغ‌های زمین و نایبان، خلیفه‌ها و وارثان رسول‌الله و سایر پیامبران الهی هستند.

امام‌جمعه خوسف افزود: با توجه به آمار، قشر روحانی نسبت به جمعیت خود در بین اقشار مختلف جامعه دارای بیشترین شهید است.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول