اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

وقایع غدیرخم بیانگر تاثیر ولایت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوهبنان گفت: وقایعی که در مورد واقعه غدیرخم به وقوع پیوست به خوبی نشان‌دهنده تاثیر ولایت در زمینه جلوگیری از انحراف مسیر دین و مکتب اسلام بوده است.

وقایع غدیرخم بیانگر تاثیر ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا در دومین جلسه ستاد غدیر این شهرستان با اشاره به اهمیت عید غدیر، این عید را مهم‌ترین و اساسی‌ترین عید شیعیان نامید و اظهار داشت: در روز عید غدیر سال دهم هجری اهمیت ولایت و رهبری در اسلام علنی و رسمی شد.

وی بیان داشت: در روز غدیر پیامبر اکرم (ص) با اعلام ولایت امام علی (ع) به عنوان جانشین و وصی خود مسیر روشنی را در تداوم راه اسلام ترسیم کردند که بسیار استراتژیک و حیاتی بود.

صالح‌نیا اذعان داشت: گرچه عده‌ای در فاصله اندکی از روز غدیر با تزویر مسیر را عوض و کرسی خلافت و رهبری جامعه اسلامی را غصب کردند اما شیعیان و مسلمانان واقعی با تمام وجود در طول یک‌هزار و 400 سال گذشته از ولایت تبعیت و حمایت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: وقایع پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) و مسائلی که در این ارتباط به وقوع پیوست به خوبی نشان دهنده تأثیر ولایت در زمینه جلوگیری از انحراف مسیر دین و مکتب اسلام بوده است.

صالح‌نیا تصریح کرد: استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران و نقش محوری ولایت و رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی در این رویداد بزرگ تاریخی نشان داد که جایگاه ولایت فقیه به عنوان نایب عام در عصر غیبت بسیار تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است.

وی ابراز داشت: امروز هم وجود مقام معظم رهبری در هدایت کشتی انقلاب خود نشان از عزت و قدرت جایگاه ولایت و رهبری در جهان دارد.

صالح‌نیا با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی در عید غدیر و دهه ولایت از تمام دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی شهرستان کوهبنان درخواست کرد تا با حضور چشمگیر خود در برنامه‌های دهه ولایت جشن‌هایی در خور شان برگزار کنند و این ایام را به خوبی گرامی دارند تا دل صاحب الزمان (عج) شاد شود.

در ادامه این جلسه سایر اعضا نیز به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که برگزاری شب شعر و خطبه‌خوانی با همت ستاد غدیر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری جلسات شبی در محضر قرآن و نهج‌البلاغه با حضور قاریان استان و شهرستان با همت اداره اوقاف در مساجد بزرگ شهرستان از جمله این پیشنهادات بود.

همچنین پیشنهاداتی در زمینه تزیین نواحی مختلف شهر به همت شهرداری، برگزاری مسابقات ورزشی دو و میدانی و پیاده‌روی خانوادگی، برپایی ایستگاه صلواتی در مسیرهای اصلی شهر، برگزاری جشن در مساجد و تکایا در دهه ولایت با همکاری ستاد نماز جمعه و ستاد غدیر در جلسه مذکور ارائه شد.

برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری مسابقه غدیر با همکاری ستاد غدیر و ستاد نماز جمعه و هیئت بنی زهرا (س) مسجد امام حسن مجتبی (ع)، تشویق اصناف و بازاریان برای تزیین و چراغانی کردن سر درب مغازه‌ها، برگزاری گفتمان دینی با موضوع غدیر با همکاری ستاد نماز جمعه از دیگر پیشنهادات ارائه شده در جلسه ستاد غدیر کوهبنان بود.

در این جلسه همچنین پیشنهاداتی با موضوع عیادت از بیماران سالمند در روز عید غدیر، کمک به مددجویان کمیته امداد و سرکشی از خانواده‌های زیرپوشش در روز عید غدیر، استفاده از گروه تواشیح و هم‌خوانی، تجلیل از سادات زیرپوشش کمیته امداد و تقدیم سبد کالا و هدیه ویژه به آنها، برگزاری جشن ویژه سادات شهرستان با مساعدت کمیته امداد و ... ارائه شد.

به گزارش فارس، دومین جلسه ستاد غدیر شهرستان کوهبنان با حضور اعضا در محل دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول