اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تاکنون محقق شد

ثبت 48 وقف جدید در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: با وقف زمینی در شهرستان خوسف برای فعالیت‌های قرآنی و مذهبی تعداد وقف‌های ثبت شده در استان طی سال جاری به 48 وقف رسید.

ثبت 48 وقف جدید در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، محمد طاهر گرایلی اظهار کرد: شخصی به نام علی اکبر نخعی در شهرستان خوسف دو ساعت آب و 750 متر زمین خود را برای فعالیت‌های قرآنی، عزاداری اهل بیت (ع)، احداث مسجد و هزینه‌های روحانی مسجد وقف کرده است.

وی ادامه داد: ارزش ریالی این موقوفه در شهرستان خوسف رقمی معادل دویست میلیون ریال برآورد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: با این اقدام خیرخواهانه آمار وقف‌های جدید از ابتدای سال تاکنون به عدد 48 رسیده است.

گرایلی افزود: اداره کل اوقاف استان به عنوان متولی بخشی از موقوفات وظیفه و رسالت خطیری را بر عهده دارد که ضمن حفظ و حراست از اصل سرمایه نسبت به افزایش و ارتقای سرمایه موقوفات نیز تلاش کند.

*همایش آموزشی توجیهی سفیران وقف خراسان جنوبی

وی از برگزاری همایش آموزشی توجیهی سفیران وقف ویژه روحانیون طرح هجرت و مستقر استان خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: این همایش با مشارکت این اداره کل و اداره کل تبلیغات اسلامی استان به مدت دو روز در آستان مقدس شهدای باقریه بیرجند برگزار می‌شود.

گرایلی، اهداف برگزاری این همایش را ترویج فرهنگ وقف، آموزش نهج البلاغه، تبیین جایگاه ولایت فقیه و روش‌های مبارزه با فرقه‌های ضاله عنوان کرد.

وی اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد عبد‌خدایی مهمان ویژه همایش آموزشی توجیهی سفیران وقف خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول