اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابل:

فرهنگ شهادت نباید در جامعه غریب بماند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بابل گفت: نباید فرهنگ شهادت در جامعه غریب بماند.

فرهنگ شهادت نباید در جامعه غریب بماند

حجت‌الاسلام حسن روحانی در حاشیه مراسم اختتامیه نمایشگاه فرهنگی، قرآنی صحیفه سبز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: اگر بخواهیم تعابیر خداوند را درباره قرآن که همان نورانیت، هدایت  و سایر جلوه‌های آن را در جامعه به حرکت درآورده و نهادینه کرده و به نسل جوان بشناسانیم، برگزاری این نمایشگاه‌ها بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: این نمایشگاه خود یک رویداد فرهنگی مناسب در القای فرهنگ ناب اسلامی و انقلابی است.

روحانی اذعان داشت: باید این حرکت فرهنگی به چند حرکت  فرهنگی تبدیل شود تا اثرات ارزنده آن در جامعه زمینه و فضای مناسب را ایجاد کند تا در سایه این تحولات فرهنگی باورها و رفتارهای ما شایسته‌تر بروز کند.

امام جمعه بابل تصریح کرد: این نمایشگاه توفیق شناخت بهتر شهدا را به ما ارزانی داشته تا در ترویج فرهنگ شهدا و شهادت موفق‌تر عمل کنیم.

وی گفت: ثبت خاطرات و سرگذشت شهدا به ما کمک خواهد کرد تا این فرهنگ اصیل شهادت از جامعه فاصله نگرفته و ارزش‌هایی که جوانان ما برای حفظ آن جان خود را فدا کردند، کم رنگ نشود.

روحانی افزود: نباید فرهنگ شهادت در جامعه غریب بماند و نسل جدید ما با ارزش‌های شهدا ناآشنا شود، بلکه باید جوان امروز راه رفاقت با شهدا را بیاموزد و با پیروی از ارزش‌های آنها راه تعالی را به کمک رهنمودهای شهدا طی کند.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه هر فرد به‌ویژه نسل جوان ما در این زمان حساس که با جنگ فرهنگی مواجه هستیم، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول