اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گلپایگان:

فرهنگ شهادت باید در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه گلپایگان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه نهادینه شود.

فرهنگ شهادت باید در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اسماعیلی صبح امروز در یادواره شهدای دانش‌آموز که به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در دبیرستان دخترانه حضرت فاطمه الزهرا(س) برگزارشده بود، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره 110 شهید دانش‌آموز گلپایگانی و 36 هزار شهید دانش آموز کشوری اظهار کرد: شهدا با خون سرخشان شجره طیبه انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و این وظیفه ما است که همواره یاد و راه این بزرگواران را ادامه دهیم.

وی گفت: شهدای دانش آموز در آن مقطع زمانی از کلاس و درس بریدند و به وظیفه‌شان عمل کردند و از مرز و بوم ایران اسلامی دفاع کردند.

امام جمعه گلپایگان ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا تذکری برای ما است و باید این سؤال را از خود بپرسیم که در این برهه از زمان وظیفه ما چیست و چه راهی را طی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای زنده نگه‌داشتن فرایض اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر به جنگ یزید رفت، تصریح کرد: امام حسین(ع) در این راه هدف بلند، رفیع و ماندگاری را ترسیم کرد و این راه همواره ادامه دارد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه فرهنگ شهید و شهادت باید در وجود همه ما نهادینه شود، بیان کرد: باید فرهنگ شهادت در خانواده و جامعه نهادینه شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دشمن فرهنگ ما را با اینترنت، ماهواره و رسانه‌های غربی هدف قرار داده است و برخی از افراد هم به راحتی از کنار این مسائل می‌گذرند و توجهی ندارند.

امام جمعه گلپایگان اظهار کرد: متأسفانه به دلیل بی‌توجهی برخی از افراد بین ما و فرهنگ شهادت فاصله افتاده است و برخی رفتارها و ناهنجاری‌هایی که در جامعه شاهد هستیم هیچ سنخیتی با آرمان‌های شهدا ندارد.

وی تاکید کرد: وظیفه دانش‌آموزان درس خواندن و شناختن راه شهدا و پیمودن راه آنها است و پیام هر شهید حفظ حجاب و نگهداری از آرمان‌های شهدا، پیرو ولی فقیه و نظام اسلامی است.

* بصیرت افزایی نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کند

در ادامه این جلسه فرماندار گلپایگان بیان کرد: شهدا رسالت خطیری بر عهده داشتند و باید همه ما رهرو راه مقدس شهدا باشیم و به اهداف آنها جامه عمل بپوشانیم.

حسین صمدانی بصیرت افزایی و ولایت‌پذیری را از دیگر وظایف دانش‌آموزان بیان کرد و گفت: در این مقطع حساس کنونی که در معرض تهدیدها و تحریم‌های مختلفی از جانب دشمنان اسلام هستیم بصیرت‌افزایی و بینش و پیمودن راه شهدا می‌تواند نقشه‌های ایادی استکبار را خنثی کند.

به گزارش فارس، یادواره شهدای دانش‌آموز با همکاری بسیج دانش آموزی ناحیه مقاومت سپاه، بنیاد شهید انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش گلپایگان در دبیرستان دخترانه فاطمةالزهرا(س) برگزار شده بود.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول