اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری همایش جایگاه بانوان عالمه در مکتب نبوی (ص) در نیشابور

خبرگزاری فارس: پیش‌نشست نخستین همایش سراسری جایگاه بانوان عالمه در مکتب نبوی(ص) و امام جعفر صادق(ع) با عنوان تحلیل نقش زنان عالمه در جامعه اسلامی در مدرسه علمیه الزهرا(س) نیشابور برگزار شد.

برگزاری همایش جایگاه بانوان عالمه در مکتب نبوی (ص) در نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور به نقل از روابط عمومی مدرسه علمیه الزهرا(س) در این نشست که اساتید برجسته گروه گلشن ابرار پژوهشکده باقرالعلوم قم، طلاب، اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) حضور داشتند، برگزاری یادواره حاجیه‌خانم ترقی موسس و بنیان‌گذار حوزه علمیه خواهران نیشابور و تولید اندیشه و دانش‌افزایی پیرامون جایگاه زنان عالم در ابعاد فردی اجتماعی و سیاسی آن و در چارچوب برنامه‌ریزی‌های انجام شده مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، حجت‌الاسلام ناصر باقری بیدهندی عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی قم و شورای علمی گروه گلشن ابرار، حجت‌الاسلام ناصرالدین انصاری عضو شورای علمی گروه گلشن ابرار و حجت‌الاسلام عبدالصمد جودتی عضو هیئت علمی پژوهشکده باقرالعلوم و مدیر گروه گلشن ابرار به ارائه یافته‌های جدید و آخرین نظرات اندیشمندان و فرهیختگان در زمینه محور مورد بحث در مدرسه علمیه الزهرا(س) نیشابور پرداختند.

حجت‌الاسلام دکتر جودتی با اشاره به بی‌سابقه بودن چنین همایشی در کشور و محورهای زیادی که در عنوان مورد بحث تاکنون مورد بررسی قرار نگرفته ‌است به مسئولان مدرسه در انتخاب موضوع همایش تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد این همایش منتج به خلق آثار متقن و علمی در این عرصه باشد.

حجت‌الاسلام باقری بیدهندی ضمن تبیین فن تراجم‌نگاری و نکات کلیدی مورد توجه در تدوین ترجمه زنان عالمه  به‌معرفی منابع و متون مناسب در این علم پرداخت.

همچنین حجت‌الاسلام انصاری با تاکید بر ارزش معنوی خلق چنین آثاری و جایگاه اهل قلم در اندیشه اسلامی به معرفی موضوعات و منابع قابل بررسی در محورهای همایش پرداختند.

در پایان این مراسم اساتید مذکور ضمن تجلیل از مقام حاجیه خانم ترقی موسس و بنیان‌گذار حوزه علمیه خواهران نیشابور یاد و خاطره ایشان را گرامی داشتند.

انتهای پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول