اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان جنوبی:

امامت و ولایت اساسی‌ترین اصل مکتب اسلام است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار‌الرضا (ع) خراسان جنوبی ولایت را مایه انسجام امت اسلامی دانست و گفت: امامت و ولایت اساسی‌ترین و اصلی‌ترین اصل و محور مکتب اسلام است.

امامت و ولایت اساسی‌ترین اصل مکتب اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی ظهر امروز در همایش بزرگ پیروان ولایت خراسان جنوبی که در محل مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: از عید غدیر به عنوان عید‌الله‌الاکبر یاد شده و بزرگترین عید شیعیان است و وظیفه همگان است که در راستای اشاعه و نهادینه‌سازی ارزش‌ها و پیام‌های این واقعه بزرگ اسلام در جامعه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در خطبه غدیر 57 بار مردم و امت به صورت خاص مورد خطاب قرار گرفتند، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) بعد از هر خطاب با دلایل قرآنی و اسلامی مردم را با اصل امامت و ولایت و اهمیت و خیرات این رکن رکین اسلامی آگاه کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: در خطبه غدیر این طور آمده که بعد از خداوند رسول‌الله ولی مردم و بعد از وی علی(ع) و بعد از امیرمومنان علی(ع) فرزندان وی امام و ولی امت هستند و جریان امامت و ولایت تا آخرین روز دنیا ادامه می‌یابد.

* غدیر یک جریان جاوید و تا قیامت ماندگار است

نوفرستی با اشاره به اینکه غدیر یک جریان جاوید و تا قیامت ماندگار است، افزود: واقعه غدیر روز ماندگاری مکتب تشیع در طول تاریخ بوده است.

وی ادامه داد: تبیین اهداف واقعه غدیر در جامعه بر اساس منابع معتبر تضمین کننده سعادت بشر است که باید به این موضوع مهم بیش از گذشته دقت و توجه شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان جنوبی، ولایت و امامت را مایه انسجام امت اسلامی دانست و گفت: ولایت اساسی‌ترین و اصلی‌ترین محور مکتب اسلام است.

* ملت باید شکرگزار نعمت ولایت باشند

نوفرستی یادآور شد: انسان بهترین نسخه خلقت است و خداوند بهترین مسیر، دستورالعمل‌ها، الگوهای رفتای و نعمات را برای انسان مقرر کرده که ولایت فقیه از مهم‌ترین نعمات است که ملت باید شکرگزار این نعمت باشند و مادامی که در مسیر امامت و ولایت حرکت کنیم هرگز شکست نخواهیم خورد.

وی، ولایت و امامت را رکن رکین نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: غدیر فلسفه عملی اسلام است و همه مدیران و متولیان فرهنگی باید در راستای انتقال هرچه بیشتر این فرهنگ به نسل جوان تلاش کنند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول