اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ضرب‌العجل استاندار زنجان به مدیران بی‌تفاوت

مدیران بی‌تفاوت در زنجان تعیین تکلیف می‌شوند

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان زنجان که نسبت به مبادله موافقت‌نامه اعتبارات پروژه‌ها اقدام نکرده‌اند، تعیین تکلیف می‌شوند.

مدیران بی‌تفاوت در زنجان تعیین تکلیف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان اظهار داشت: پس از دو دهه خواب و غفلت آثار منفی کنترل جمعیت در کشور عیان شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از دو دهه با همه توان در زمینه کنترل جمعیت در کشور اقدام شده است، خاطرنشان کرد: نتیجه این دو دهه کنترل جمعیت نگرانی جدی و ملی را ایجاد کرده است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران هشدار جدی در زمینه کاهش جمعیت داده‌اند، تصریح کرد: همه ابزارهای تنبیهی باید به ابزارهای تشویقی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه اگر روند کاهش جمعیت اینگونه پیش رود در دهه‌های آینده ایران به یک کشور پیر تبدیل می‌شود، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز حجت را تمام کرده است و همه باید با جدیت برای افزایش جمعیت تلاش کنند.

رئوفی‌نژاد همچنین با ابراز تاسف از اینکه هنوز ابزار تنبیهی برای بیش از دو فرزند اعمال می‌شود، یادآور شد: مصداق این امر فیش حقوقی برخی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی است.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه رشد جمعیت همه موظف و مکلف هستند، ادامه داد: این در حالی است که امروز تغییراتی در ترکیب جمعیتی برخی از نقاط کشور مشاهده شده است.

استاندار زنجان جمعیت را زیربنای همه مسائل و برنامه‌ریزی‌های در آینده برشمرد و افزود: رشد جمعیت تضمین‌کننده روند اقتدار، سر زندگی، روحیه و نشاط در کشور است.

وی همچنین در زمینه بودجه سال جاری با بیان اینکه بودجه سال 91 شرایط ویژه‌ای دارد که ویژگی اقتصادی از دلایل مهم آن است، تصریح کرد: بخشی از این شرایط طبیعی و بخشی دیگر به دلیل فضای روانی توسط سودجویان ایجاد شده است.

رئوفی‌نژاد اظهار داشت: شرایط اقتصادی امروز توسط سوداگران اقتصادی و سودجویان سیاسی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

*میزان نقدینگی استان 20 درصد است

وی با اشاره به اینکه از مجموع اعتبارات ابلاغ شده در سال جاری فقط 30 درصد تخصیص یافته است، ادامه داد: میزان نقدینگی استان نیز 20 درصد برآورد شده است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه باید منابع مالی به خوبی مدیریت شود، خاطرنشان کرد: ‌باید در اعتبارات عمرانی و جاری به شدت صرفه‌جویی شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در زمینه حقوق و دستمزد به میزان 5 میلیارد تومان کسری اعتبار وجود دارد.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه باید در زمینه منابع مالی مدیریت دقیقی اعمال و به پروژه‌های اولویت‌دار پرداخته شود، ادامه داد: باید منابع مالی با حساسیت هزینه شود.

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌ها نیز بر اساس 30 درصد اعتبارات تخصیص یافته تعریف می‌شود، اضافه کرد: باید اولویت‌ها در اجرای پروژه‌ها مورد توجه قرار گیرد تا پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شود.

استاندار زنجان در زمینه مبادله موافقت‌نامه اعتبارات نیز با تاکید بر اینکه برای مبادله موافقت‌نامه‌ها زمان تعیین کرده‌ بودیم، تصریح کرد: باید دلیل مبادله نشدن موافقت‌نامه‌ها مشخص شود.

وی با بیان اینکه جابه‌جایی اعتبارات کار بسیار آسانی است، یادآور شد: بی‌تفاوتی برخی از مدیران نباید پروژه‌های مهم و اولویت‌دار را به تاخیر اندازد.

*چوب غفلت مدیران را نباید مردم بخورند

رئوفی‌نژاد با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید وظیفه محور باشند، خاطرنشان کرد: چوب غفلت مدیران را نباید مردم بخورند.

وی با بیان اینکه باید دلایل کوتاهی برخی از مدیران در اجرای پروژه‌ها مشخص شود، ادامه داد: نباید به دلیل کوتاهی و بی‌تفاوتی مدیران به زندگی و آسایش مردم خدشه وارد شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه عدم مبادله موافقت‌نامه توسط برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی هیچگونه توجیهی ندارد، تصریح کرد: این اعتبارات با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مختلفی به استان‌ها ابلاغ می‌شود و باید در مسیر صحیح خود هزینه شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر فصل کاری پروژه‌ها رو به اتمام است، ادامه داد: هیچ اعتباری جابه‌جا نمی‌شود، بلکه تکلیف مدیران بی‌تفاوت باید تعیین شود.

در ادامه جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه به دلیل اجرای نظام 6.3.3 و طرح تحول آموزش و پرورش در استان زنجان اعتبارات زیادی هزینه شده است، اظهار داشت: در حال حاضر به پیمانکاران طرح‌ها بدهکار هستیم و به حمایت مالی نیاز داریم.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول