اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره زکات استان زنجان خبر داد

جمع آوری 6 میلیارد ریال زکات در استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره زکات استان زنجان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری 6 میلیارد ریال زکات در استان زنجان جمع آوری شده است.

جمع آوری 6 میلیارد ریال زکات در استان زنجان

حجت‌الاسلام جباری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بحث جمع آوری زکات و هزینه آن در موارد و موضوعات تعیین شده یکی از اقدامات مهمی است که کمیته امداد در رفع محرومیت از جامعه انجام می‌دهد.

وی با اشاره به آمار زکات جمع‌آوری شده در استان زنجان افزود: رشد 250 درصدی زکات جمع‌آوری شده در استان زنجان نشان می‌دهد، که اقدامات انجام شده از سوی دبیرخانه زکات استان در این زمینه موثر بوده است.

رئیس اداره زکات استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از اقدامات انجام شده توسط دبیرخانه زکات استان زنجان تبلیغ و ترویج پرداخت زکات در جامعه است، اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که موجب تبلیغ بیشتر فرهنگ پرداخت زکات می‌شود، تبیین این فرهنگ توسط مبلغان و روحانیون است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مبلغان با هماهنگی سازمان تبلیغات و کمیته امداد عمل ترویج و تبلیغ زکات در شهرستان‌های استان و همچنین در روستاهای تابعه انجام می‌دهند، اضافه کرد: تبیین فرهنگ زکات توسط یک روحانی تاثیر بسزایی در افزایش پرداخت زکات دارد.

حجت‌الاسلام جباری همچنین با اشاره به برگزاری گردهمایی زکات در استان زنجان افزود: این گردهمایی نیز با حضور ائمه جمعه استان و همچنین مبلغان زکات برگزار شد.

وی در بخش دیگری از اقدامات انجام شده توسط دبیرخانه زکات استان زنجان در بحث ترویج و تبلیغ فرهنگ زکات در جامعه افزود: یکی از اموری که موجب تشویق کشاورزان در پرداخت زکات می شود، اعمال سیاست‌های تشویقی در این زمینه است.

رئیس اداره زکات استان زنجان خاطر نشان کرد: دبیرخانه زکات استان زنجان نیز به منظور تشویق کشاورزان عمده کار و پرداخت‌کنندگان زکات، معوقه زکات پرداخت شده در استان را از طریق استانداری پیگیری کرده و در حال حاضر بحث پیگیری پرداخت تشویقی زکات در مرحله مطلوبی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول