اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هنرهای نمایشی زنجان خبر داد

فعالیت 20 گروه تئاتر در استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن هنرهای نمایشی زنجان گفت: 20 گروه تئاتر ثبت شده در این استان در حال حاضر فعالیت می‌کنند.

فعالیت 20 گروه تئاتر در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اصغر شعبانی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه آغاز به کار بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان زنجان از 11 مهر ماه سال جاری با اجرای نمایش‌های مختلف آغاز شده و تا 13 مهر ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه 21 گروه نمایشی برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده بودند، افزود: پس از بازنگری‌های انجام شده توسط داوران این جشنواره، هفت نمایش به بخش اصلی و یک نمایشنامه به بخش جنبی این جشنواره راه یافت.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان با اشاره به حضور 150 هنرمند در این جشنواره خاطرنشان کرد: از هشت نمایش انتخاب شده برای اجرا در این جشنواره تنها دو نویسنده غیر بومی هستند.

وی حضور نویسندگان بومی را از ویژگی‌های این جشنواره عنوان کرد و افزود: نمایشنامه‌های مختلفی از سوی نویسندگان استان زنجان در این جشنواره شرکت داده شده است.

شعبانی با اشاره به اجرای سه نمایش در روز نخست جشنواره ادامه داد: چهار نمایش در روز دوم و یک نمایش در روز سوم اجرا می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه از هشت اثر حاضر در این جشنواره دو اثر منتخب به جشنواره منطقه‌ای تئاتر راه می‌یابد، تصریح کرد: اسامی گروه‌های برگزیده همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه نمایشگاه اعلام می‌شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان از برگزاری جلسات نقد و بررسی در کنار برگزاری جشنواره خبر داد و گفت: این جلسات با حضور محمودی یکی از منتقدان برجسته کشور پس از اجرای نمایش‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 20 گروه تئاتر ثبت شده در استان زنجان خاطرنشان کرد: 15 گروه در مراحل ثبت گروه‌های خود قرار دارند.

شعبانی با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی موجب ارائه عملکرد یکساله تئاتر استان می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت تئاتر استان قابل اعتنا است.

این مسئول با اشاره به اینکه استان زنجان یکی از قطب‌های تئاتر کشور محسوب می‌شود، اضافه کرد: کسب جوایز مختلف و حضور در جشنواره‌های مختلف نشان از پیشرفت تئاتر استان زنجان دارد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان کمبود منابع مالی را از مشکلات برگزاری جشنواره اعلام کرد و گفت: با وجود مشکلاتی نظیر کمبود منابع مالی این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و انجمن هنرهای نمایشی استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی موجب شناسایی نقاط ضعف و قوت تئاتر استان می‌شود، متذکر شد: ارتقای سطح کیفی تئاتر استان از دیگر مزیت‌های برگزاری جشنواره است.

شعبانی با اشاره به برگزاری این جشنواره از سوی انجمن هنرهای نمایشی استان اذعان داشت: پس از سال‌ها برگزاری این جشنواره به عهده انجمن نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول