اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تاکید کرد

جاده‌های شمالی ـ جنوبی استان زنجان باید تقویت شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه عمده راه‌های استان شرقی ـ غربی است، گفت: برای تکمیل محورهای ارتباطی زنجان، جاده‌های شمالی ـ جنوبی آن هم باید تقویت شود.

جاده‌های شمالی ـ جنوبی استان زنجان باید تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حافظ باباپور بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح راه روستای فلج ـ زره باش از وجود یک هزار و 362 واحد مسکن مهر در شهرستان خرم‌دره خبر داد و اظهار داشت: یک هزار و 22 واحد از این مجموع متعلق به گروه خودمالکین هستند.

وی به مشکل وجود زمین در شهرستان خرم‌دره برای ساخت مسکن مهر اشاره کرد و افزود: با همکاری بنیاد مستضعفین از این بنیاد زمین خریداری شده و مشکل زمین حل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 250 واحد مسکن مهر در شهرستان خرم‌دره در دست ساخت است، اضافه کرد: مسئولان در صدد تحویل 50 تا 60 واحد از این مجموع به خیران مسکن‌ساز هستند تا توسط آنها ساخته شود.

وی وضعیت راه‌های شهرستان خرم‌دره را 300 کیلومتر اعلام کرد و افزود: 23 کیلومتر از این مجموع آزادراه و 25 کیلومتر راه اصلی است.

باباپور ادامه داد: 93 کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان خرم‌دره آسفالت شده و بقیه هم که در حدود 86 کیلومتر است، راه روستایی محسوب می‌شود.

وی راه روستایی فلج را 10.5 کیلومتر اعلام کرد و گفت: این راه جزو راه‌های درجه یک روستایی محسوب می‌شود که با عرض شش متر احداث شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان راه روستای فلج را نقطه اتصال شهرستان‌ خرم‌دره به ابهر و خدابنده عنوان و تصریح کرد: این راه ضمن کوتاه کردن 30 کیلومتری مسیر به رشد اقتصادی مردم ساکن در منطقه هم کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: برای احداث راه روستای فلج یک میلیارد 100 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است که در حدود 600 میلیون تومان هنوز به صورت بدهی است که باید تامین اعتبار شده و پرداخت شود.

باباپور از آسفالت‌ریزی 9 هزار تنی در راه روستایی فلج خبر داد و گفت: 40 ابنیه فنی و آبرو هم در مسیر این راه به کار گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده راه‌های استان زنجان شرقی، غربی است، ادامه داد: برای تکمیل محورهای ارتباطی استان، جاده‌ها باید در مسیرهای  شمال ـ جنوب، تقویت شود تا شبکه ارتباطی استان تکمیل شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول