اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان خبر داد

برگزاری جشنواره تولیدات مستند تلویزیونی بسیج در استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان گفت: نخستین جشنواره تولیدات مستند تلویزیونی بسیج در استان زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره تولیدات مستند تلویزیونی بسیج در استان زنجان

ابوالفضل طهماسبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های که به صورت مستمر در رده‌های بسیج انجام می‌شود، تولید فیلم‌های کوتاه و مستند است.

وی ادامه داد: وجود امکانات فنی از قبیل دوربین‌های فیلمبرداری و افراد آموزش دیده و آماتور در نواحی مقاومت و با توجه به حجم و تنوع ماموریت‌ها در بسیج باعث شده که هر روز، بیش از پیش شاهد تلاش روز افزون در این زمینه باشیم.

معاون فرهنگی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان تصریح کرد: ساماندهی و سازماندهی این توانمندی‌ها در رده‌ها می‌تواند موجب خلق آثاری ارزشمند و تاثیر گذار در جامعه باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند نیاز بخشی از رسانه ملی و استانی را تامین کند، افزود: گروه‌های

مستند‌ساز بر اساس نیاز سازمان و در شرایط مختلف، می‌توانند با تولید فیلم‌های کوتاه مستند در این جشنواره شرکت کنند.

طهماسبی، حق و باطل، حجاب و عفاف، سازندگی، هنر و ادب و حوادث غیر مترقبه را از موضوعات این جشنواره عنوان کرد و افزود: نسبت به حمایت و خرید آثار بسیجیان در استان اقدام می‌شود.

وی به تصویر کشیدن صحنه‌های به یاد ماندنی انقلاب در فیلم‌نامه‌های هنرمندانه و انسانی را از اهداف این جشنواره عنوان کرد و افزود: تولید فیلم مستند و ارزشی برای تأثیر گذاری مثبت بر فرهنگ عمومی جامعه و تحت تاثیر قراردادن افکار عمومی کشور و

پرکردن خلاء فیلم‌هایی با محتوای مناسب و انقلابی از دیگر اهداف این جشنواره است.

معاون فرهنگی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان حفظ انسجام و ایجاد گسترش فضاهای دینی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و گفت: این جشنواره به منظور معرفی و انعکاس مطلوب و مؤثر فعالیت‌های بسیج در عرصه‌های سازندگی‌،علمی‌، فرهنگی‌،دفاعی و مستند‌سازی فعالیت‌های سازمان بسیج مستضعفین برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره به منظور ارائه و معرفی قالب‌ الگوهای اسلامی و مذهبی به آحاد جامعه برگزار می‌شود، افزود: شناسایی‌، سازماندهی و حمایت از هنرمندان فیلم‌ساز بسیجی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: جلوگیری از تولید مستندهای غیر حضوری، شناسایی، ثبت و ایجاد بانک اطلاعات از مستندهای تولید شده و تعیین اولویت‌ها و نیازها و نیازسنجی به منظور تولید مستند از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان اینکه ضروری است علاقه‌مندان فیلمنامه‌های مورد نظر را به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند، خاطرنشان کرد: مستند تلویزیونی باید در سال 91 تولید شده باشد.

طهماسبی ادامه داد: تولیدات مستند تلویزیونی بر اساس معیارهای شکل و محتوی توسط داوران مجرب ارزشیابی و انتخاب می‌شود.

وی افزود: آثار برتر بعد از ارزشیابی در مراسم اختتامیه جشنواره در دهه فجر سال جاری اعلام می‌شود.

معاون فرهنگی سپاه انصار المهدی‌(عج) استان زنجان مهلت ارسال آثار را تا 15 دیماه سال جاری عنوان کرد و گفت: همه هنرمندان و مستند‌سازان بسیجی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی تصریح کرد: این جشنواره با موضوعات و محورهای تولیدات مستند تلویزیونی از جمله جنگ نرم، سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، عفاف و حجاب‌،بسیج و دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی برگزار می‌شود.

طهماسبی خاطرنشان کرد: پس از داوری آثار به سه اثر برتر جوایز نفیس اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه تولیدات مستند نباید در جشنواره دیگری شرکت داده شده باشد، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با دبیرخانه جشنواره با شماره تلفن‌های 5255540 و 5122179 تماس بگیرند.

انتهای پیام/ب10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول