اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

تدوین 23 استاندارد حرفه‌ای انرژی‌های نو در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: در سال جاری نیز 23 استاندارد حرفه‌ای در استان در حوزه انرژی‌های نو تدوین شده است.

تدوین 23 استاندارد حرفه‌ای انرژی‌های نو در زنجان

قاسم صیادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: مهارت‌آموزی و پرداختن به آموزش‌های مهارتی از برنامه‌های اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است.

وی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای به منظور تحقق برنامه‌های مهارت‌آموزی شعارهایی را انتخاب کرده، افزود: هر ایرانی یک مهارت از شعارهای اصلی سازمان برای ارتقای مهارت‌آموزی در جامعه است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اجرای 250 برنامه آموزشی در زمینه مهارت در کشور خاطرنشان کرد: راهبردهای سازمان فنی و حرفه‌ای در این زمینه مورد توجه قرار می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه برای همگامی با فناوری‌های روز دنیا اقدامات لازم از سوی فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این سازمان در زمینه ایجاد اشتغال و مهارت‌آموزی در جامعه گام‌های مطلوبی را برداشته است.

صیادی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت از سوی این سازمان خاطرنشان کرد: دفترچه‌های نام‌نویسی سه ماهه به متقاضیان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان فنی و حرفه‌ای در این دوره‌ها نام‌نویسی کنند، عنوان کرد: رشته‌های مورد نیاز استان در قالب دفترچه به علاقه‌مندان ارائه شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان از فعالیت 160 آموزشگاه غیردولتی در زمینه آموزش‌های مهارتی خبر داد و گفت: رشته‌های مختلف از سوی این آموزشگاه‌ها به متقاضیان ارائه می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه دوره‌های آموزشی مسئله محور در تابستان سال جاری برگزار شد، تصریح کرد: در حال حاضر 70 درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به صورت مهارت‌های کاربردی به متقاضیان ارائه می‌شود.

صیادی با اشاره به صدور صلاحیت حرفه‌ای برای علاقه‌مندان بیان داشت: با برگزاری دوره‌های ادواری علاقه‌مندان می‌توانند در آزمون‌های ادواری شرکت کرده و گواهینامه مهارتی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه 4 هزار حرفه استانداردسازی شده در کشور تدوین شده است، افزود: در سال جاری نیز 23 استاندارد حرفه‌ای در استان در حوزه انرژی‌های نو تدوین شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه آزمون‌های ادواری هر شش ماه یکبار برگزار می‌شود، اضافه کرد: در یکسال گذشته توفیقات مطلوبی در این حوزه به دست آمده است.

این مسئول با بیان اینکه اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان در سال جهاد اقتصادی از دستگاه‌های برتر استان بود، ادامه داد: در حال حاضر نیز اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان در کمیته نهضت حرفه‌آموزی گام‌های مطلوبی را برداشته است.

صیادی از رشد 300 درصدی آموزش‌های روستایی در استان زنجان خبر داد و گفت: در زمینه آموزش نانوایان نیز استان رتبه نخست کشوری را به دست آورده است.

وی از رشد 22 درصدی آموزش مشاغل خانگی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: 3 هزار مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته از سوی این اداره کل صادر شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان از ایجاد کارگاه‌های جدید در قالب نظام نوین استاد و شاگردی در استان خبر داد و اذعان داشت: استان در زمینه ایجاد این کارگاه‌ها نیز از رشد دو برابری برخوردار است.

این مسئول با بیان اینکه در سال جاری اداره کل فنی و حرفه‌ای در هفته دولت به عنوان غرفه برتر در نمایشگاه دستاوردهای دولت اعلام شد، اذعان داشت: در بین 31 استان کشور نیز استان زنجان جزو سه دستگاه برتر کشور طبق ارزیابی‌های انجام شده قرار گرفته است.

انتهای پیام/ن10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول