اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان زنجان:

امام علی (ع) در محیط جهاد، تقوا و فضیلت رشد یافته است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان زنجان گفت: امام علی (ع) در محیط جهاد، تقوا، فضیلت و پاکدامنی رشد یافته است.

امام علی (ع) در محیط جهاد، تقوا و فضیلت رشد یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام رضا حسینی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک حلول ماه ذی‌الحجه اظهار کرد: ماه ذی‌الحجه از اهمیت برجسته و ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه در این ماه موسی کلیم‌الله به طور سینا رفت، افزود: ابراهیم خلیل‌الله نیز در چنین ماهی حضرت اسماعیل (ع) را به قربانگاه برد.

رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان زنجان با اشاره به اینکه علی بن‌ابیطالب در ماه ذی‌الحجه توسط پیامبر گرامی اسلام به وادی غدیر رفت، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) نیز در این ماه همه هستی خود را به سوی کربلای معلی برد.

وی با بیان اینکه دهه اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) است، یادآور شد: این ازدواج از بی‌نظیرترین ازدواج‌های اسلامی است.

حسینی با اشاره به اینکه در تشکیل شخصیت انسان‌ها به سه عامل وراثت، تعیلم و تربیت و محیط زندگی تاثیرگذار است، افزود: امیرالمومنین (ع) دارای پدر و مادری بود که در توسعه و گسترش دین مبین اسلام نقش برجسته‌ای داشته و خود نیز از رفتار و کردار شایسته‌ای در بین مسلمانان برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت حضرت علی (ع) در اختیار پیامبر گرامی اسلام بود، افزود: امام علی (ع) نخستین شخصیت اسلام است که به پیامبر گرامی اسلام ایمان آورده و در محضر پیامبر درس زندگی زندگی آموخت.

رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان زنجان با اشاره به اینکه محیط زندگی امام علی (ع) محیط جهاد، تقوا، فضیلت و پاکدامنی بود، یادآور شد: در چنین محیطی شخصیت امام علی (ع) تکامل یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری دعای عرفانی عرفه در دو نقطه شهر زنجان خبر داد و گفت: این دعای با عظمت در امامزاده سید ابراهیم (ع) و مسجد امام هادی (ع) برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه نماز عید قربان در جمعه آینده در مصلی خاتم‌الانبیا برگزار می‌شود، گفت: هفته آینده به دلیل برگزاری نماز عید قربان نماز جمعه برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول