اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزه:

تقوای سیاسی سبب حرکت به سمت ولایت‌مداری می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزه گفت: قرآن هدف از روزه گرفتن را رسیدن به تقوا می‌داند و اگر فردی تقوای سیاسی داشته باشد،سبب حرکت او به سمت ولایت‌مداری می‌شود.

تقوای سیاسی سبب حرکت به سمت ولایت‌مداری می‌شود

حجت‌الاسلام غلامرضا شرعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: قرآن هدف از روزه را رسیدن به تقوا می‌داند البته تقوا انواع مختلفی دارد که شامل تقوای اخلاقی، سیاسی، خانواده و غیره است به عنوان مثال اگر کاسب تقوای اخلاقی داشته باشد بی‌انصافی نمی‌کند همچنین اگر افراد دارای تقوای سیاسی باشند به سمت ولایت‌مداری پیش می‌روند.

امام جمعه فیروزه بیان کرد: یکی از عوامل موفقیت افراد، مقاومت و اراده قوی و صبر انسان در مقابل سختی‌ها است و روزه‌داری سبب تقویت اراده انسان می‌شود.

وی افزود: خوردن و آشامیدن، فرو بردن سرزیر آب و سایر موارد هنگام روزه‌داری منع شده که این خود به معنای این است که روزه کنترل کننده انسان و تقویت‌کننده اراده او می‌شود.

وی ادامه داد: روزه به دو صورت ظاهری و واقعی است که روزه ظاهری پرهیز از خوردن و آشامیدن است و روزه واقعی اجتناب از گناه و معصیت است و هنگامی که ما در ماه رمضان از حلال خدا که همان خوردن و آشامیدن است استفاده نمی‌کنیم بهتر است از اخلاق و روش‌های ناپسند نیز پرهیز کنیم.

شرعی خاطرنشان کرد: بهترین عمل در ماه مبارک رمضان پرهیز از گناه است و اعمالی که در این ماه توصیه شده تلاوت قرآن، ترغیب دعا، صله‌رحم، احترام به بزرگان و ترحم به کودکان و دادن افطاری است.

وی عنوان کرد: روزه علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روحی و روانی انسان را در پی دارد و یاد خدا سبب آرامش می‌شود و در این راستا روزه‌داری اثری که بر روح و روان آدمی می‌گذارد سبب کاهش بیماری‌های روانی می‌شود و روح را پرورش می‌دهد.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول