اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تایباد:

تقوا و تقرب الهی فلسفه روزه‌داری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه تایباد گفت: ماه رمضان ماه رسیدن به رستگاری است و مردم باید بکوشند نتیجه روزه‌داری را بیابند که بهترین نتیجه روزه‌داری تاثیر تقوا است.

تقوا و تقرب الهی فلسفه روزه‌داری است

حجت‌الاسلام محمد محدثی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: گرفتن روزه بر تمامی مومنان واجب است و از تکلیفات دین اسلام است و پرهیز از غیبت کردن و دروغ گفتن که از نظر اخلاقی و از نظر عملی نیز از واجبات دین است به ویژه در این ماه و به منظور کامل شدن روزه و تاثیرات بیشتر باید رعایت شود.

وی با تاکید بر فلسفه روزه‌داری، افزود: هر عبادتی فلسفه‌ای دارد که تاثیرات بسزایی بر عبادت کننده می‌گذارد، فلسفه روزه‌داری تاثیرات آن بر روح و جسم و ایمان انسان است، هم‌چنین از لحاظ اقتصادی نیز حائز اهمیت است.

امام جمعه تایباد، اظهار کرد: در ماه رمضان سطح تخلفات به حداقل می‌رسد و مردم بیشتر مراقب اعمال و رفتار خود به ویژه در جامعه هستند که تمام این موارد حاصل تاثیرات تقوا بر مردم است.

محدثی خاطرنشان کرد: ماه رمضان برای تمام مسلمانان در سرتاسر دنیا محترم است و هر مسلمانی در هر کشوری که باشد بیشترین توجه خود را به اعمال خود در این ماه دارد و در این ارتباط در این ماه تلاوت قرآن کریم، مشارکت در اجتماعات قرآنی و به جا آوردن اعمال این ماه از دستورات دین و مستحبات مومنان به شمار می‌آید.

وی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که می‌فرمایند "ماه رمضان قطره‌ای از بهشت است" افزود: دعای ابوحمزه ثمالی از ذخایر مومنان در این ماه است که باید ارزش والایی به این دعا از طرف مسلمان جهان اسلام داده شود.

امام جمعه تایباد گفت: طبق خطبه‌ای که پیامبر اکرم (ص) در جمعه آخر ماه رمضان برای مسلمانان خواندند، آمدن ماه رمضان سرشار از برکات و فضائل الهی است و ماه مبارک رمضان، ماه روزه‌داری و ماه خداست، ماهی است که خداوند مومنان را به مهمانی خود دعوت کرده است و مومنانی که در سفر و بیمار نیستند، می‌توانند در این مهمانی شرکت کنند.

محدثی خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه عبادت است با نیت پاک خداوند را صدا بزنید و بعد از نماز دعا کردن را فراموش نکنید به فقرا کمک کنید و همسایگان خود را مدنظر داشته باشید.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول