اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد:

روزه پایه و زیربنای رسیدن به تقوا است

خبرگزاری فارس: استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد گفت: بیشترین نتیجه‌ای که می‌توان در این ماه از روزه‌داری گرفت تقوای الهی است چرا که روزه پایه و زیربنای رسیدن به تقوا است.

روزه پایه و زیربنای رسیدن به تقوا است

آیت‌الله غلامرضا دهشت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار داشت: در ماه مهمانی خدا باید به این اصل توجه داشت که تمام عبادات چند برابر است و خواندن یک آیه از قرآن‌کریم برابر یک دور کامل قرآن در ماه غیر از رمضان است.

وی در ادامه گفت: 15 نام برای ماه رمضان در قرآن در نظر گرفته شده که یکی از آنها شهرالتزکیه است که به معنای پاک شدن از آلودگی‌ها و تقرب به خدا است.

این استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد با اشاره به نام‌های دیگر این ماه که شهر صیام و شهر قیام است، افزود: در میان همه ویژگی‌های این ماه می‌توان به اجتناب افراد از گناه‌هایی که در روزها و ماه‌های دیگر بدون توجه انجام می‌دهند، اشاره کرد.

دهشت خاطرنشان کرد: در این ماه اراده انسان چندین برابر است و بیش از ماه‌های قبل می‌تواند در برابر گناهان خود مقابله کند و در بحث خودسازی خود را کامل کند.

وی تصریح کرد: اسلام به وسیله این ماه می‌تواند تبلیغات گسترده‌ای برای دین و دینداری انجام دهد و وضع نابسامان جهان را تغییر دهد و افراد را بیشتر با دنیای اسلام آشنا کند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد ادامه داد: تبلیغات در اسلام باید به دست کسانی انجام شود که آگاه به وضع جامعه باشند و نیاز جامعه و جوانان را بشناسند و در راستا و سمت و سوی آن حرکت کنند.

دهشت در ارتباط با اقدامات مردمی و جامعه در حمایت‌های از محرومان در ماه رمضان عنوان کرد: خیریه‌هایی در سطح مشهد برای نیازمندان فعالیت می‌کنند و برای تامین اقلام مورد نیاز آنها خصوصاً در این ماه کمک شایانی می‌کنند، هم‌چنین سفره‌های افطاری برای مستضعفان در مساجد پهن می‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: حدود 160 خیریه برای این منظور فعالیت می‌کنند و خیّران بسیاری این موسسات را پشتیبانی می‌کنند، علاوه بر این در این ماه تعداد خیّران که کمک مالی می‌کنند، افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول