اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بروجن:

تقوا تراز افراد را نزد خدا مشخص می‌کند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بروجن گفت: میزان تقوای انسان‌ها مشخص‌کننده ارزش آن‌ها در نزد پروردگار متعال است.

تقوا تراز افراد را نزد خدا مشخص می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام علی دهقانی بعد از ظهر امروز در کلاس تفسیر قرآن در سپاه ناحیه بروجن با اشاره به تفسیر آیه 13 سوره مبارکه حجرات اظهار داشت: چیزی که شخصی در غیاب شخص دیگر بگوید که بعد از شنیدن آن ناراحت می‌شود غیبت نام دارد.

وی افزود: اگر شخص غیبت‌کننده توبه کند، آخرین شخصی است که به بهشت وارد می‏شود و اگر توبه نکند اولین کسی است که وارد جهنم می‌شود.

دهقانی خاطرنشان کرد: این آیه خطاب به همه مردم بیان می‌دارد، ما شما را از یک زن و مرد خلق کردیم و شما را ملت، ملت و قبیله، قبیله قرار دادیم تا همدیگر را بشناسید، پس ملت‌ها و قبیله‌ها بر یکدیگر برتری ندارند بلکه افضل‌ترین افراد، با تقواترین آن‌ها هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بروجن گفت: منظور از آفرینش از یک مرد و زن همان آدم و حوا است و هدف این است که هیچ قبیله‌ای از جای دیگر نیامده بلکه همه از نسل آدم و حوا هستند و برتری خاصی ندارند و تنها معیار واقعی بر ارزش افراد، تقوا داشتن افراد نه رنگ، نژاد، قوم و قبیله است.

وی افزود: هر قوم و قبیله‌ای که می‌خواهد خود را برتر بداند در حالی که نزد خدای متعال اینگونه نیست و بعضی از افراد افتخار می‌کنند که از قبیله خاصی هستند و نزد اسلام این ملاک‌ها بی‌ارزش هستند و ارزش حقیقی تقوا داشتن افراد است.

دهقانی تصریح کرد: در حال حاضر دشمنان اسلام به دنبال تفرقه انداختن میان گروه‌ها و قبیله‌ها هستند تا زمینه را برای دستیابی به اهداف خبیث خود فراهم کند.

انتهای پیام/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول