اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

روزه از دالان‌های ورود به فضای تقواست

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر آبیک روزه را از دالان‌های ورود به فضای تقوا بیان کرد.

روزه از دالان‌های ورود به فضای تقواست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی د‌ر گردهمایی روحانیون شهرستان آبیک در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی گفت: ماه مبارک رمضان ماه تقویت ایمان، تحصیل تقوای جسم و روح انسان و برقراری ارتباط مستحکم با خدای متعال است.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه عبادت، خودسازی و توبه است، افزود: این ماه الهی ماهی است که علاوه بر قدرت و ارزش بخشیدن به انسان، همانند اقیانوس انسان را پاک و مطهر می‌سازد.

امام جمعه شهر آبیک اضافه کرد: روزه‌داری د‌ر ماه مبارک رمضان باید به تقوای الهی منتهی شود، چرا که با تحقق این امر حق مطلب این ماه ادا می‌شود.

موسوی با تأکید بر اینکه روحانیون باید در منبرهایشان فضایل و سازندگی ماه مبارک رمضان را برای مردم تشریح و تبیین کنند، تصریح کرد: روحانیون باید مردم را به سمت ارزشمند بودن و پرفضیلت بودن این ماه سوق دهند.

وی تصریح  کرد: به فرمایش امام علی (ع) مردم باید با زبان، بطن و قلب روزه باشند تا به جرگه روزه‌داران حقیقی بپیوندند.

امام جمعه شهر آبیک اذعان کرد: ماه مبارک رمضان تنها ماهی است که نامش در قرآن کریم ذکر شده است که روزه‌داری در این ماه نیز از واجبات شمرده شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: در یکی از روایات وارد شده است که هرکس شب قدر را زنده بدارد گناهانش بخشوده می‌شود، اگر چه به اندازه ستارگان آسمان، سنگینی کوه‌ها و به تعداد پیمانه‌های آب دریاها باشد که می‌طلبد انسان شب‌های قدر را گرامی بدارد و احیا برپا کند.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول