اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

تقوا معیار سنجش انسان‌هاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قزوین گفت: تقوا عامل و معیار تشخیص ارزش انسان‌ها از یکدیگر است.

تقوا معیار سنجش انسان‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌السلام عبدالکریم عابدینی امام جمعه موقت شهر قزوین در دومین روز از طرح ولایت بسیج دانشجویی استان قزوین در سالن مرکزی اجتماعات دانشگاه بین‌المللی قزوین اظهار کرد: خلاصه و نتیجه همه‌‌ آموزه‌های دینی تقواست و انسان بر همین معیار ارزش‌گذاری می‌شود.

عابدینی ادامه داد: زمانی که انسان از این دنیا می‌رود، مادیات با خود نمی‌برد، بلکه تقوا و کرامت است که انسان از این دنیا توشه خود می‌سازد.

وی اذعان کرد: انسان، از دیدگاه قرآن مخلوق رب‌العالمین است و قرآن درمورد انسان می‌گوید، انسان ریشه‌دار است و اتفاقی به دنیا نیامده بلکه برای انسان برنامه و هدفی مشخص شده است.

عابدینی بیان کرد: خداوند فرموده که ما بنی آدم را با کرامت آفریدیم، یعنی سرشت انسان با کرامت آمیخته است، ممکن است تشنگی و گرسنگی را تحمل کنیم ولی بی‌احترامی قابل تحمل نیست و این نشان دهنده‌ این است که خداوند انسان را با کرامت آفریده است.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: هر وقت بخواهند انسان را نابود کنند، کرامتش را می‌شکنند و وقتی که کرامت فردی شکسته شود این فرد متعلق به فردی که این کرامت را شکسته می‌شود. 

وی تصریح کرد: اگر دل ما کریمانه باشد قرآن می‌تواند در آن جا بگیرد و ارتباط قرآن با انسان مانند رابطه نهال با خاک مساعد است و بعضی اوقات دل‌های انسان‌ها مانند زمین نامساعد است و برخی اوقات این زمین نامساعد به زمینی گران قیمت تبدیل می‌شود و این به کارهایی که ما در طول زندگی انجام می‌دهیم، بستگی دارد.

امام جمعه موقت قزوین افزود: نهال کرامت را خداوند به اختیار انسان گذاشته است و وقتی که انسان می‌میرد باید این نهال کرامت به نهالی تنومند تبدیل شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: انسان به عنوان خلیفه خداوند در زمین باید صفات خداوند را در خود پیدا کند به طور مثال خداوند قوی است پس انسان نیز باید قوی باشد یا خداوند رحیم است پس انسان نیز باید رحیم باشد.

عابدینی اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید، انسان کسی است که پای پذیرش عبودیت را امضا کرده است و همه کسانی که به دنیا آمده‌اند و یا به دنیا نیامده‌اند و یا مرده‌اند خداوند از آن‌ها پرسیده است که آیا من پروردگار شما هستم و جوابی که آنها داده‌اند مثبت بوده است.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: خداوند به پیامبر گفته است که ای پیامبر اگر از کافران هم بپرسی که چه کسی آسمان‌ها و زمین را آفریده است حتما می‌گویند که خدا آن را آفریده است و آن ها با وجود این که کافر هستند اما می‌دانند که آسمان و زمین را خدا آفریده است.

وی تاکید کرد: همه‌ مسلمانان در عقیده مشترک هستند و به دنبال راه درست می‌گردند و یکی از ارکان شخصیت انسان نیز پذیرش عبودیت است.

عابدینی اذعان کرد: قبل از اینکه کسی به انسان آموزشی بدهد، انسان فطرتا مسائل خوب و بد را از یکدیگر تشخیص داده و می‌فهمید.

وی خاطرنشان کرد: خداوند سه سرمایه‌ سمع، بصر و فواد را به انسان داده است و اگر انسان به زشتی‌ها و بدی‌ها روی آورد این سه سرمایه ضعیف شده و از بین می‌رود.

امام جمعه موقت قزوین در خاتمه گفت: خداوند ایمان را محبوب دل‌های انسان قرار داده است و دل‌ها به وسیله ایمان زیبایی پیدا می‌کنند و خداوند بدی و زشتی را در دل‌های انسان مورد تنفر قرار داده است و آن چیزی که دل دوست دارد توحید، عبادت و از این قبیل خوبی‌ها است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول