اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

مسئولان با رعایت تقوای الهی به حل مشکلات اقتصادی بپردازند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: بخشی از گرانی‌ها به مدیریت ضعیف یا ناقص بر می‌گردد بنابراین مدیران باید تقوا را رعایت کرده و با همفکری یکدیگر راه‌های برون‌رفت از این مشکلات را پیدا کنند.

مسئولان با رعایت تقوای الهی به حل مشکلات اقتصادی بپردازند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله رضا استادی در نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با بیان اینکه تقوای الهی سبب موفقیت انسان در کارها می‌شود، ابراز کرد: تقوای الهی موجب قرب بیشتر به خداوند خواهد شد.

وی افزود: تقوا در تمام مسائل ریشه دارد و تنها منحصر به نماز و روزه نیست بنابراین مسلمانان باید توجه ویژه‌ای به رعایت تقوا داشته باشند.

امام جمعه قم در ادامه به گرانی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: بخشی از این مشکل مربوط به تحریم‌ها بوده و بخش دیگر به بی‌تقوایی ارتباط پیدا می‌کند و خودمان باید این مسئله را مدنظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: دشمنان برای ضربه به انقلاب تحریم‌های اقتصادی را به مرحله اجرا درآورده‌اند اما مردم ایران همواره این مسائل را تحمل کرده و خواهند کرد و به تحرکات دشمنان بی‌توجه هستند.

استادی با بیان اینکه دولت نیز در این میان وظیفه چاره‌اندیشی در مقابل تحریم‌ها را دارد عنوان داشت: دولتمردان باید راه‌های خنثی کردن تحریم‌های اقتصادی را بیابند و مردم نیز باید با رعایت تقوای الهی این مشکلات را تحمل کنند.

خطیب نماز جمعه قم خاطر نشان کرد: بخش دیگری از گرانی‌ها به مدیریت ضعیف یا ناقص بر می‌گردد که موجب گرفتاری‌هایی برای مردم شده است بنابراین مدیران نیز باید تقوا را رعایت کرده و با همفکری یکدیگر راه‌های برون‌رفت از این مشکلات را پیدا کنند.

وی افزود: بی‌تقوایی مسئولان به این معناست که فردی از آنها بگوید من در کنار دیگر مدیران قرار نگرفته و با خودرأیی تنها سخن خود یا گروه خود را قبول داشته باشد.

استادی با تاکید بر اینکه مسئولان نباید گرانی‌ها و مشکلات را به گردن یکدیگر بیندازند گفت: در این شرایط باید تقوا داشت و با همدلی و همفکری، راه‌های خروج از مشکل را یافت.

امام جمعه قم ادامه داد: برخی تولیدکنندگان اجناس خود را گران‌تر می‌فروشند اما باید توجه داشته باشند که نباید با این کار به گرانی‌ها دامن بزنند زیرا این کار نوعی بی‌تقوایی محسوب می‌شود.

وی ابراز کرد: اکنون شرایط کشور طوری نیست که هر کس به فکر خود بوده و تنها به افزایش ثروت خود بیندیشد بلکه همه باید در راستای کاهش مشکلات مردم گام بردارند.

استادی با اشاره به توزیع‌کنندگان به عنوان یکی دیگر از عواملی که می‌توانند در گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی مؤثر باشند بیان داشت: احتکار محصولات گاهی دیده می‌شود به طوری که توزیع‌کنندگان به جای اینکه کالاها را بین مردم توزیع کنند به انبار کردن آنها می‌پردازند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: احتکار کالا نیز بی‌تقوایی محسوب می‌شود زیرا سبب گران شدن محصولات و افزایش فشار اقتصادی به مردم خواهد شد.

وی با بیان اینکه تقوا دارای شاخه‌های مختلفی است عنوان داشت: تقوا تنها در عبادات فردی خلاصه نمی‌شود بلکه در امور اجتماعی نیز رعایت تقوا لازم است.

استادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سوادآموزی مسئله‌ای است که از اهمیت بالایی در جامعه برخوردار است به همین دلیل مقام معظم رهبری و مراجع تقلید همواره تاکید کرده‌اند که در کشور حتی یک فرد بی‌سواد نیز نباید وجود داشته باشد.

امام جمعه قم اضافه کرد: امیدواریم با بسترهای مناسبی که در این زمینه فراهم شده شاهد ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در سطح کشور باشیم.

وی با اشاره به هفته ناجا بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر جزو اقدامات ارزشمندی است که نیروی انتظامی نسبت به آن همت گمارده است ضمن اینکه این مسئله مورد تایید علما و بزرگان دین نیز قرار دارد.

استادی افزود: برخی افراد به این کار نیروی انتظامی انتقاد وارد کرده و می‌گویند باید به فرهنگ‌سازی روی آورد که در جواب این عده باید گفت هیچ کس با این مسئله مشکلی ندارد و شما می‌توانید فرهنگ‌سازی لازم را انجام دهید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر رعایت اخلاق و ادب اسلامی در همه کارها تصریح کرد: در زمینه امر به معروف و نهی از منکر نیز این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد تأثیرگذاری آن باشیم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول