اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین:

تقوا مهم‌ترین معیار ازدواج حضرت خدیجه (س) بود

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: جوانان با الگوگیری از حضرت خدیجه (س) تقوا و ایمان همسرشان را مهم‌ترین معیار ازدواج خود قرار دهند.

تقوا مهم‌ترین معیار ازدواج حضرت خدیجه (س) بود

حجت‌الاسلام‌ علی عباسی امروز به مناسبت وفات حضرت خدیجه (س) در گفت‌و‎‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: جوانان امروز جامعه همسران مؤمن، مسلمان و معتقد به احکام اسلامی را انتخاب کنند تا ازدواج موفق‌تری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (س) تقوا و ایمان را ملاک ازدواج خود در انتخاب همسر قرار دادند، ابراز کرد: زنان و دختران امروز جامعه نیز باید معیارهای این بانوی بزرگ اسلام را در ملاک انتخاب همسر خود بدانند تا بتوانند باتقواترین همسر را انتخاب کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: دختران با انتخاب همسر مناسب می‌توانند ازدواج موفقی داشته باشند و زندگی خوبی را با یکدیگر تشکیل دهند و همچنین با این انتخاب درست زن و شوهر می‌توانند فرزندان صالحی را تربیت و بزرگ کرده و تحویل جامعه دهند.

عباسی با اشاره به اینکه پول، ثروت، خانه و ماشین معیارهای ازدواج نیستند، بیان کرد: اعتقادات دینی و معنوی، نحوه آداب و معاشرت کردن و داشتن اخلاق نیکو از مهم‌ترین معیارهای ازدواج است که بر اساس این ویژگی‌ها می‌توان همسر مناسب را انتخاب کرد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: زنان امروز جامعه با الگوگیری از زندگی حضرت خدیجه (س) با همسرانشان مهربان باشند تا آرامش خوبی را برای آنان در فضای زندگی مهیا کنند.

آحاد جامعه از حضرت خدیجه (س) الگوگیری کنند

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (س) در صحنه‌های اجتماعی حضور چشم‌گیری داشتند، گفت: زنان کشورهای بیداری اسلامی با اقتدا کردن به این بانوی بزرگ اسلام در برابر ظلم و ستم سرمایه‌داران حاکم کشورشان مبارزه می‌کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: زنان کشورهای بیداری اسلامی با حضور در صحنه‌های اجتماعی تلاش می‌کنند با شکست دادن حاکمان ظالم کشورشان دین اسلام را زنده نگه دارند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (س) بزرگ‌ترین بانوی بزرگ اسلام بودند، ابراز کرد: این بانوی بزرگ اسلام برای هر انسانی الگوی کامل است و افراد جامعه اعم از زن و مرد می‌توانند از اعمال و رفتار این بانو در زندگی الگوگیری کنند تا در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

عباسی با بیان اینکه حضرت خدیجه (س) در دهم ماه مبارک رمضان وفات کردند، اظهار کرد: این بانوی بزرگ اسلام در سن 65 سالگی از دنیا رفتند که درگذشت ایشان موجب ناراحتی و اندوه پیامبر اکرم (ص) شد و به همین دلیل آن حضرت سال در گذشت‏ ایشان را سال اندوه نامگذاری کردند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول