اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

اجتناب از گناه از اصلی‌ترین لوازم طلبگی است/ بدون تقوا و تهجد علم دین در سینه جای نمی‌گیرد

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید گفت: اجتناب از گناهان بزرگ و کوچک یکی از اصلی‌ترین لوازم طلبگی است و اگر تقوا و تهجد نباشد، علم دین در سینه جای نمی‌گیرد.

اجتناب از گناه از اصلی‌ترین لوازم طلبگی است/ بدون تقوا و تهجد علم دین در سینه جای نمی‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب مدرسه علمیه رضویه اظهار داشت: هیچ فضیلتی در این دنیا بالاتر از تحصیل در راه علوم دینی نیست.

وی با اشاره به زندگی مادی طلاب ادامه داد: عالم دینی زندگی بسیار پربرکتی دارد و این اشتغال بهترین نوع اشتغال است.

این مرجع تقلید با اشاره به تاکید اهل بیت(ع) بر ارزش تحصیل در علوم دینی خاطر نشان کرد: در روایات تعابیر برجسته‌ای برای طلاب علوم دینی ذکر شده است.

وی افزود: در روایات مطرح شده که کسی که در راه تحصیل علم از دنیا برود، شهید محسوب می‌شود و این موضوع نشان‌دهنده ارزش این کار در پیشگاه خداوند است.

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: برای رسیدن به قله تهذیب و تزکیه، نخستین و مهم‌ترین ویژگی که یک طلبه باید داشته باشد، اخلاص است.

وی با اشاره به اینکه تنها نیت خالص می‌تواند علم روحانی را برکت دهد خاطر نشان کرد: بدون نیت خالص موفقیت در راه طلبگی ممکن نیست.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم عنوان داشت: طلاب باید در راه تحصیل خود، علمای بزرگ تاریخ تشیع را به عنوان الگو مدنظر داشته و برای رسیدن به آن جایگاه رفیع تلاش کنند.

وی اظهار کرد: اراده و تصمیم راسخ موجب می‌شود که انسان در مراحل مختلف زندگی موفق شده و بتواند جایگاه خود را به دست بیاورد.

آیت‌الله نوری‌همدانی در زمینه اهمیت فراگیری فقه توسط طلاب گفت: در میان تمام این علوم فقه ارزش و جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به نقش فقیهان در طول تاریخ خاطر نشان کرد: اگر امام خمینی(ره) فقیه نبود، مردم بر اساس نظر او علیه رژیم قیام نکرده و جان و مال خود را در راه او فدا نمی‌کردند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: تفقه در دین نردبانی است که به وسیله آن می‌توان به رتبه‌ای والا در جامعه رسید و در میان مردم تأثیرگذار بود.

وی با اشاره به اینکه مردم از حلقوم فقیه ندای پیامبر(ص) را می‌شنوند ادامه داد: اگر نگاهی به وصیت‌نامه شهدا بیندازیم متوجه می‌شویم که بسیاری از شهدا جان خود را به خاطر فرمان ولی فقیه فدا کرده‌اند.

آیت‌الله نوری همدانی داشتن قلمی پویا و خلاق را یکی دیگر از ویژگی‌های هر طلبه‌ای دانست و افزود: اگر روحانی و عالم توانایی نوشتن و بیان مطالب را نداشته باشد، علمش حبس می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه لباس روحانیت، لباس سربازی امام عصر(عج) است اظهار داشت: باید طلاب برای حفظ شأن این لباس بسیار تلاش کنند.

وی خاطر نشان کرد: موضوع بسیار مهم دیگر که هر طلبه‌ای باید در کنار درس خود به آن توجه کند، تقوا و تزکیه است.

آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد: نماز شب بسیار در کسب توفیقات معنوی مؤثر بوده و انسان را به جایگاه رفیع در عرصه علم دین می‌رساند و شاهد این موضوع نیز سیره امام خمینی(ره) است.

وی بیان داشت: اجتناب از گناهان بزرگ و کوچک یکی از اصلی‌ترین لوازم طلبگی است و اگر تقوا و تهجد نباشد، علم دین در سینه جای نمی‌گیرد.

این مرجع تقلید توجه به اوضاع زمان را یکی دیگر از خصوصیات مورد نیاز برای یک طلبه دانست و اضافه کرد: باید بدانیم دنیای کفر چه نقشه‌هایی علیه اسلام دارد و برای ایفای این نقشه‌ها از چه لوازمی استفاده می‌کند.

وی گفت: طلاب باید فرهنگ انقلاب اسلامی را درک کرده و در راه مقابله با جنگ نرم دشمن تمام تلاش خود را به کار گیرند.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول