اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

عالم بدون تقوا مفسد است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران گفت: تقوا و پرهیزکاری یکی از شرط‌های مهم و اساسی برای علما و روحانیون بوده و عالم بدون تقوا مفسد در جامعه است.

عالم بدون تقوا مفسد است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، امین‌الله حجازی پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی حوزه علمیه و آموزش و پرورش این شهرستان با عنوان بهره‌مندی از توانمندی ائمه جمعه و جماعت در راستای تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: طبق آیات و روایت آنچه که مهم بوده و مسیر را مشخص می‌کند، برتری بشر نسبت به سایر مخلوقات است.

* علما باید دو سلاح علم و تقوا داشته باشند

وی ابراز داشت: خداوند به بشر وعده هدایت داد و با توجه به این نکات، نحوه هدایت بسیار مهم است.

حجازی گفت: بشر برتر از سایر مخلوقات و خلیفه خدا در روی زمین بوده اما برای تحقق واقعی این امر باید هدایت شود و هدایت بدون امامت، هدایتی جبری بوده و تأثیر مطلوبی ندارد.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه برخی انسان‌ها شاخص‌های انسانیت را ندارند، عنوان داشت: بشر در صورتی برتر از سایر مخلوقات است که بشر باقی بماند و در جایگاه خلقت و آنطور که شایسته است به سمت عبودیت پیش رفته و صفات خدایی را پیدا و کسب کند.

حجازی تصریح کرد: خداوند قول هدایت بشر را داد و در این زمینه امامان را واسطه قرار داد و در زمان غیبت امام عصر(عج)، ولی فقیه جانشین امامت بوده و علما و روحانیون وظیفه هدایت و راهنمایی انسان‌ها را به عهده دارند.

وی یادآور شد: روحانیون برای انجام این وظیفه مهم باید دو سلاح علم و تقوا داشته باشند و عالم بدون تقوا در جامعه ایجاد فساد می‌کند.

حجازی با بیان اینکه عابد باید عامل باشد و خود را برای اصلاح جامعه وقف کند، ادامه داد: برای موفقیت در امر مهم و حساس هدایت باید تلاش و کوشش کرد.

* علما و روحانیون باید از نظر روحی مقتدر باشند

امام جمعه گچساران بیان داشت: ایران اسلامی در اوج اقتدار و عزت قرار دارد و برخی مشکلات جزئی موجود نیز با همدلی، همفکری و اتحاد مسئولان و مردم حل می‌شود.

حجازی روحانیت را هسته مرکزی و سنگر فرماندهی اعتقادات دانست و گفت: مردم ایران اسلامی متدین بوده و درک و فهم بالایی دارند و با بصیرت‌ترین مردم در جهان بوده و راه خود را شناخته‌اند.

وی روحانیون را نقطه ثقل نظام و عامل تعالی بشر عنوان کرد و افزود: اساسی‌ترین وظیفه روحانیون اتحاد است.

حجازی خاطرنشان کرد: شیعیان راه خود را از طریق توحید، نبوت و امامت شناخته‌اند و می‌دانند ولایت جانشین امامت بوده و برای رسیدن به سعادت باید در زیر چتر و خیمه ولایت باشند و این برای ما حجت است.

وی با بیان اینکه تا زمانی‌که در زیر چتر ولایت هستیم هیچ واهمه‌ای نداریم، ابراز داشت: روحانیون نباید بگذارند عده‌ای بی‌بصیرت و فرصت‌طلب از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

امام جمعه گچساران یادآور شد: مقام معظم رهبری هیچ‌گاه از مسئله‌ای ناامید نشده‌اند و روحانیون نیز باید با تأسی از ایشان شور و نشاط را در جامعه تقویت کنند.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اجرای نظام 3-3-6 تصریح کرد: روحانیون و امامان جمعه مدارس و ادارات نحوه و اهداف اجرای این طرح را برای دانش‌آموزان و اولیا تبیین کنند.

حجازی گفت: سند تحول بنیادین تأثیر زیادی در نظام آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان دارد و روحانیون باید در این زمینه آموزش و پرورش را یاری کنند.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول