اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله وافی:

صبر و تقوا سبب افزایش مقاومت می‌شود

خبرگزاری فارس: تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: صبر و استقامت در کنار تقوا دو عامل اساسی قدرت و افزایش مقاومت ملت ایران هستند.

صبر و تقوا سبب افزایش مقاومت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله ابوالقاسم وافی در خطبه‌های نماز عید فطر در مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه جهان امروز دنیای قتل، غارت، ظلم و بی‌عدالتی است اظهار کرد: قدرت‌های بزرگ برای غارت ثروت دیگر کشورها حیله‌های زیادی به کار می‌برند و در عین حال خود دارای مشکلات اقتصادی و اخلاقی زیادی هستند.

وی افزود: ملت ایران باید قدردان نعمت جمهوری اسلامی باشند زیرا این نظام عزت، امنیت و آرامش را به ایران هدیه داد و نیز مردم ایران باید شکرگزار خداوند باشند هر چند برخی از این امر غافل هستند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه امروز آمریکا به عراق و افغانستان حمله کرده است تا به دیواره جمهوری اسلامی برسد گفت: آمریکا قصد دارد از این طریق به ایران ضربه بزند و حتی چند کشور را نیز با خود همراه ساخته اما به لطف الهی با گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب هنوز موفق به این کار نشده و دلیل این امر نیز طی طریق ملت ایران در مسیر حق، ‌عنایات خداوند و حضرت ولی عصر (عج) است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ایادی استکبار به سوریه حمله کرده‌اند و هدف آنها نیز چیزی جز شکست جمهوی اسلامی و خط مقاومت نیست اما به یاری خداوند متعال و قدرت ایمان مردم، استقلال و عزت ایران اسلامی حفظ خواهد شد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور ابراز کرد: صبر و استقامت در کنار تقوا دو عامل اساسی قدرت و افزایش مقاومت ملت ایران هستند و همین عوامل در دوران جنگ و تحریم‌ها موجب پیروزی شده است.

وی تحریم‌ها را در راستای به زانو درآوردن ملت ایران از سوی استکبار جهانی دانست و افزود: به یاری خداوند این تلاش‌های دشمنان نیز به وسیله ایمان محکم مردم ایران خنثی خواهد شد و آرامش اقتصادی در سراسر کشور فراگیر می‌شود و اگر ملت ایران صبر پیشه کنند عنایات خداوند امام زمان (عج) نیز شامل حال آنان می‌شود.

وافی بیان داشت: به وسیله توجه عمیق به معارف و ادعیه وارده در ماه مبارک رمضان، سه مساله اصلی نصیب انسان می‌شود که نخستین مورد آن، دعا برای رهایی انسان از آتش جهنم است زیرا آتش دوزخ حاصل گناهان آدمی در این جهان بوده و هر فرد باید برای رهایی از این آتش از گناهان دوری کند.

تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: از دیگر نکات ادعیه ماه رمضان، ایمان و زندگی نیکو در دنیا و آخرت است و این دو عامل تنها راه نجات بشر و خوشبختی او در دنیا و آخرت خواهد بود.

وی گفت: یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در این میان توبه است که مؤمنان در ماه رمضان بیشتر متوجه آن هستند و خداوند نیز از سر تقصیرات بندگان خویش می‌گذرد هر چند برخی این رویه را ادامه نداده و پس از رمضان در گرداب گناه گرفتار شده و خدای خویش را فراموش می‌کنند.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول