اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

ظرفیت شهرک صنعتی زنجان مورد استفاده قرار گیرد / بومی‌سازی تجهیزات در پروژه پتروشیمی زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: باید از ظرفیت شهرک صنعتی بهترین استفاده را کرد.

ظرفیت شهرک صنعتی زنجان مورد استفاده قرار گیرد / بومی‌سازی تجهیزات در پروژه پتروشیمی زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در بازدید از پروژه پتروشیمی زنجان در شهرستان ایجرود اظهار داشت: احداث شهرک صنعتی در شهرستان ایجرود فرصت مناسبی برای این شهرستان به شمار می‌رود.

وی با مثبت ارزیابی‌کردن وجود شهرک صنعتی در شهرستان ایجرود، اضافه کرد: وجود این شهرک یک ظرفیت برای شهرستان به شمار می‌رود، که باید استفاده لازم از این ظرفیت صورت گیرد.

همچنین در ادامه این بازدید مدیرعامل شرکت پتروشیمی زنجان با بیان اینکه بیش از 150 میلیارد تومان از تجهیزات مورد نیاز در احداث پروژه پتروشیمی زنجان کاملا بومی‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: دو نوع تجهیزات در این پروژه به کار رفته است.

محمدرضا مریدشوشتری با بیان اینکه 65 درصد از پروژه پتروشیمی را تجهیزات آن تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: متناسب با منابع مالی شرکت، تجهیزات مورد نیاز داخلی و ایرانی را سفارش داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های مهندسی در پروژه پتروشیمی زنجان از پیشرفت 60 درصدی برخوردار است، خاطرنشان کرد: فونداسیون‌های مهم این پروژه نیز در حال حاضر اجرا و تکمیل شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی زنجان با بیان اینکه اعتباری بالغ بر 400 میلیون دلار از طریق صندوق توسعه ارزی در اختیار پروژه پتروشیمی زنجان قرار می‌گیرد، یادآور شد: در حال حاضر مهم‌ترین فعالیت پروژه، سفارش کالا به شمار می‌رود که این امر نیز به تامین منابع ارزی بستگی دارد.

وی تامین نیازهای ارزی و ریالی را از طریق تسهیلات بانکی یکی از مهم‌ترین نیازهای پروژه پتروشیمی زنجان دانست و تاکید کرد:‌ مجموع پیشرفت این پروژه 20 درصد است.

مریدشوشتری با بیان اینکه برق مورد نیاز پروژه پتروشیمی زنجان از طریق پست 400 کیلو ولت ایجرود تامین می‌شود، اضافه کرد: میزان برق مورد نیاز در این پروژه 100 مگاوات پیش‌بینی شده است.

وی آب مورد نیاز پروژه پتروشیمی زنجان را 16 میلیون مترمکعب در سال اعلام کرد و افزود: این آب نیز از طریق سد گلابر تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی زنجان میزان تولید این کارخانه را 3 هزار تن سیمان دانست و یادآور شد: میزان بارگیری این پروژه نیز 4 هزار تن برآورد شده است.

وی ادامه داد: شبکه آب‌رسانی پروژه پتروشیمی زنجان 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول