اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی:

بخش صنعت آمادگی اجرای مرحله دوم هدفمندی را ندارد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر بخش صنعت آمادگی اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را ندارد.

بخش صنعت آمادگی اجرای مرحله دوم هدفمندی را ندارد

فیروز ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: قرار بود با اجرایی‌شدن مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها 30 درصد از منابع درآمدهای طرح در مرحله اول، باز توزیع در تولید شود که در بودجه سال 90 مجلس شورای اسلامی آن را به 20 درصد کاهش داد و البته این نیز تعلق نگرفت.

عضو هیئت رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی تاکید کرد: بخش تولید بیشترین آسیب را از طرح هدفمندی دیده و از طرفی تمام مباحث حمایتی در این طرح در حد شعار باقی مانده است؛ همچنین براساس آن چیزی که در قانون در حمایت از بخش صنعت آمده بود، دولت از پرداخت سهم تولید خودداری کرد و بنابراین بیشترین آسیب متوجه حوزه تولید شد.

وی با اشاره به مرحله اول هدفمندی گفت: ما معتقدیم که اقتصاد ما نیاز به یک جراحی داشت و طرح هدفمندی اگر به درستی اجرا می‌شد طرح خوبی بود اما متاسفانه اجرای ناموفقی داشت.

عضو هیئت رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: اساس توزیع هر کشوری را بخش تولید آن تشکیل می‌دهد؛ در صورت اجرای درست طرح هدفمندی، قطعا طرح سبب ارتقا بخش تولید می‌شد در حالی که با کج سلیقگی‌هایی که در اجرا بود این طرح به معضلی برای بخش تولید تبدیل شد.

ابراهیمی با اشاره به مشکلات کارخانه‌ها پس از اجرایی‌شدن طرح هدفمندی یادآور شد: پس از اجرایی‌شدن طرح هدفمندی کارخانه‌ها در بحث انرژی با قبوض بسیار بالا روبه‌رو شدند؛ همچنین در بخش‌های مواد اولیه تورمی ایجاد شد که سبب افزایش قیمت تولید شده و در نتیجه این موضوع با افزایش   قیمت‌ها به مردم منتقل شد.

وی اضافه کرد: دولت با وعده‌هایی که در بخش تولید داده بود، گفته بود قیمت‌ها باید مانند شهریور سال 89 ثابت بماند و مرحله به مرحله افزایش یابد بنابراین در این حوزه بخش تولید بیشترین همراهی را با دولت داشته و در شش ماه اول طرح هم از هرگونه افزایش قیمتی خودداری کرد؛ این در حالی‌ است که این بخش با افزایش نهادهای تولیدی، دچار زیاندهی شده بود اما به خاطر قولی که داده بود به این عهد خود عمل کرد.

عضو هیئت رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی تاکید کرد: در واقع این دولت نبود که افزایش قیمت‌ها را در شش ماه اول طرح هدفمندی کنترل می‌کرد بلکه بخش تولید بود که این بار را به دوش می‌کشید تا طرح در شش ماه اول هدفمندی به خوبی اجرا شود.

ابراهیمی در ارتباط با نوسانات نرخ ارز در بازار اظهار کرد: تولید مقوله‌ای است که باید با برنامه‌ریزی همراه شود درحالی که نوسانات نرخ ارز در بازار در حال حاضر قدرت برنامه‌ریزی را از مدیران و فعالان اقتصادی گرفته است.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول