اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شهرکرد خبر داد

اتمام طرح مطالعاتی مدیریت پسماند در شهرکرد

خبرگزاری فارس: شهردار شهرکرد گفت: طرح مطالعاتی مدیریت پسماندها در شهرداری شهرکرد به اتمام رسید.

اتمام طرح مطالعاتی مدیریت پسماند در شهرکرد

نورالله غلامیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: روزانه 130 تن زباله خانگی با همکاری نیروهای خدماتی شهرداری در قالب گروه‌های 10 نفره‌ با آغاز ساعت کار از چهار صبحگاه از سطح شهرکرد جمع‌آوری می‌‎شود.

وی از اتمام طرح مطالعاتی پسماند در این استان خبر داد و گفت: طی چهار مرحله طرح مطالعاتی پسماند به پایان رسید و برای تصویب نهایی به سازمان محیط زیست ارسال شده است.

غلامیان با اشاره به برخی از اهداف اجرایی این طرح، گفت: تفکیک زباله از مبدأ، احداث کارخانه کمپوست، جداسازی زباله‌های بیمارستانی از خانگی و ساماندهی نخاله‌ها و پسماندهای ساختمانی از جمله این اهداف است.

شهردار شهرکرد از تشکیل ستاد حوادث شهری با توجه به فرارسیدن فصل سرما خبر داد و گفت: هر ساله با نزدیک شدن به فصول سرد سال ستاد حوادث شهری تشکیل می‎شود که در آن تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم برای مقابله با حوادث احتمالی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات واحد خدمات شهری این نهاد، گفت: نصب تابلو در سطح معابر و کوچه‌ها، نام‌گذاری و شماره‌گذاری معابر سطح شهر و لایروبی کانال‌های اصلی در کنار رنگ‌آمیزی دیواره‌ها و جداول شهر از مهم‌ترین اقدامات واحد خدمات شهری شهرداری در شش ماهه نخست سال‌جاری است.

غلامیان از اختصاص اعتباری افزون بر 298 میلیارد و 130 میلیون ریال به پروژه‌های عمرانی شهرداری در سال 91 خبر داد و گفت: این میزان اعتبار برای تعداد بیش از 40 پروژه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های شاخص شهرداری، گفت: تکمیل پارک‌های سطح شهر، اصلاح گره‌های ترافیکی سطح شهر، تکمیل معابر سطح شهر، بهسازی مسیل‌های دفع آب‌های سطح شهر و کانال جنوب شهر از مهم‍ترین این پروژه‌ها محسوب می‎شود.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول