اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران

ایجاد شهرک صنعتی سنگ آذرشهر در مرحله تصویب نهایی و ابلاغ قرار دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: ایجاد شهرک صنعتی سنگ آذرشهر در مراحل تصویب نهایی و ابلاغ در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران قرار دارد.

ایجاد شهرک صنعتی سنگ آذرشهر در مرحله تصویب نهایی و ابلاغ قرار دارد

محمدعلی عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در خصوص ایجاد شهرک صنعتی سنگ آذرشهر اظهار کرد: برابر وظایف محوله شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی تمام مراحل اداری و اخذ نظرات ارگان‌های ذیربط محیط زیست، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، ادارات برق، آب، گاز، مخابرات و راه‌آهن با مساعدت‌ها و پیگیری‌های مجدانه فرمانداری شهرستان آذرشهر اتمام یافته است.

وی افزود: گزارشات لازم در این زمینه توسط شرکت تهیه شده و در سال 1390 برای تصویب در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ارسال می‌شود و برابر فرمت جدید سازمان در سال 1391 نیز بازنگری لازم صورت می‌گیرد و مجدداً به سازمان ارسال شده و هم‌اکنون نیز در مرحله نهایی تصویب و ابلاغ از سوی سازمان قرار دارد.

براساس این گزارش، سنگ‌های معدنی آذرشهر از نظر کیفیت و زیبایی شهرتی جهانی دارد اما به دلیل نبود تجهیزات و امکان فرآوری، سنگ خام از این منطقه به سایر نقاط کشور و حتی خارج صادر می‌شود.

حدود 80 درصد سنگ‌های استخراج شده در شهرستان آذرشهر به صورت خام و فله‌ای به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

سالانه 100 هزار تن سنگ در 40 معدن فعال شهرستان آذرشهر تولید می‌شود که از این تعداد در 25 معدن سنگ تزئینی تولید و با توجه به نبود کارخانه‌های فرآوری سنگ معدن سنگ‌های تولیدی بدون فرآوری صادر می‌شوند.

منطقه آذرشهر انباشته از معادن سنگ‌های زینتی و ساختمانی است که برخی از آنها از جمله سنگ قرمز آذرشهر در هیچ نقطه جهان به این کیفیت و کمیت وجود ندارد.

به خاطر نبود شهرک سنگ و کارخانجات فرآوری، سنگ‌های تولیدی این شهرستان به صورت خام به سایر شهرها و کشورهای دیگر صادر می‌شود.

هم‌اکنون بیش از 10 هزار نفر در استخراج سنگ و سنگ‌بری‌های آذرشهر فعالیت می‌کنند که در صورت راه‌اندازی شهرک صنعتی سنگ آذرشهر و ایجاد واحد‌های فرآوری در این شهرستان، ارزش افزوده سنگ‌های زینتی و ساختمانی این شهرستان بیش از قیمت خام آنها در‌آمد خواهد داشت. ‌

سنگ قرمز آذرشهر شهرت جهانی دارد و در جهان با نام سنگ قرمز آذرشهر مشهور است. ‌

همه این موارد تسریع در راه‌اندازی ساخت شهرک صنعتی تخصصی سنگ در کنار معادن سنگ آذرشهر را ضروری می‌کند.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول