اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری خراسان جنوبی:

قصه‌گویی مسیری برای پرورش کودکان و نوجوان است

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه قصه‌گویی مسیری برای رشد و پرورش کودکان و نوجوان است، گفت: باید امروز بیش از هر زمان دیگر از حضور و اندیشه قصه‌گویان در راستای تربیت فرزندان این مرز و بوم گام برداریم.

قصه‌گویی مسیری برای پرورش کودکان و نوجوان است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالرضا صمدی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره قصه‌گویی منطقه 5 کشور با بیان اینکه استان خراسان جنوبی برای نخستین بار میزبانی جشنواره قصه‌گویی منطقه‌ای را برعهده گرفته است، اظهار داشت: امیدواریم که بتوانیم میزبان خوبی برای انتقال اندیشه‌ها و تفکرات بزرگ به فرزندانمان باشیم.
صمدی با بیان اینکه اندیشه‌های تأثیرگذار بسیار زیاد است، افزود: این اندیشه‌ها بایستی شناخته شود و زمینه برای پرورش آن فراهم شود.
وی تصریح کرد: در این منطقه با توجه به جمعیت کمی که وجود دارد ولی به تناسب جمعیت، اندیشمندان و شخصیت‌های بزرگی در این استان رشد و پرورش یافته‌اند که در مناطق مختلف در حال خدمت هستند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قصه‌گویی مسیری را برای رشد و پرورش کودکان و نوجوان فراهم می‌آورد، یادآورشد: امید است بتوانیم بیشتر از هر زمانی از حضور و اندیشه و هنر قصه‌گویان در راستای تربیت و پرورش بچه‌های این مرزو بوم بهره ببریم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی را بسیار تأثیرگذار خواند و اظهار داشت: در حال حاضر دشمن علیه فرهنگ غنی کشور ما اقدام به فعالیت‌های ضد فرهنگی کرده که در این راستا اقدامات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه جهت‌گیری درست کودکان و نوجوانان که آینده‌سازان این جامعه هستند بسیار مؤثر و تأثیرگذار است.
افشاری با اشاره به حساسیت خاص حوزه فرهنگی برای کودکان و نوجوانان گفت: حساسیت این حوزه مهم می‌طلبد که افرادی با فکر بالا در این حوزه قلم بزنند.
وی با بیان اینکه امروزه در سایه امنیت شاهد توسعه و پیشرفت فرهنگی در جامعه هستیم، ادامه داد: امید است در یک فضای خوب قصه‌هایی برای کودکان و نوجوانان تدوین شود که مبین فرهنگ و ارزش‌های اصیل کشور جمهوری اسلامی ایران باشد.
 معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه کودکان و قصه‌گویی کار بسیار بزرگی است، یادآورشد: این حوزه پایه‌گذار بسیاری از جهت‌های فکری و ذهنی کودکان و نوجوانان و تأثیرگذار در زندگی آینده آنان است.  
در این مراسم مرتضی حیدری مدیر هماهنگی استان‌ها، محمد ابراهیم افشاری معاون سیاسی امنیتی خراسان جنوبی، محمد مطهری‌فر مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد قریب مدیر کل کتابخانه‌های عمومی، مهدی حبیبی رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی و قصه‌گویان استان‌های اصفهان، سیستان بلوچستان، کرمان، یزد و خراسان جنوبی در محل سالن فرمانداری بیرجند حضور داشتند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول