اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری خراسان جنوبی:

قصه‌گویی گفت‌وگوی هنرمندانه بین گوینده و شنونده است

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: قصه‌گویی هنر گفت‌وگوی هنرمندانه بین گوینده و شنونده است.

قصه‌گویی گفت‌وگوی هنرمندانه بین گوینده و شنونده است
عبدالرضا صمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در حاشیه جشنواره قصه‌گویی منطقه پنج کشور در بیرجند با اشاره به روند اجرایی پانزدهمین جشنواره قصه‌گویی اظهار داشت: مقدمات جشنواره، با توجه به محدودیت زمانی و فشردگی برنامه‌ها و برگزاری جشنواره‌های اخیر و سایر فعالیت‌های فرهنگی، انجام شد که از نظر نیروی انسانی روند خوبی داشتیم و مشکل خاصی در این زمینه به وجود نیامد.
وی با اشاره به اینکه مشارکت سازمان‌ها در برگزاری این جشنواره در حد قابل قبولی است، ادامه داد: این برنامه می‌توانست از طرف دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها پذیرش بیشتری داشته باشد .
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی افزود: به سبب اینکه برای نخستین بار برگزاری جشنواره را به عهده داشتیم هماهنگ شدن و برنامه‌ریزی برای جشنواره و پیش‌بینی یک محتوای خوب و متنوع و نیز تأمین منابع مالی عمده‌ترین مسائلی بود که وجود داشت و باید درباره‌اش برنامه‌ریزی‌های قبلی می‌داشتیم.
صمدی با بیان اینکه هماهنگ بودن عوامل اجرایی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: البته روحیه همکاری در بین همکاران کانون در این جشنواره خوب بوده که بخشی از نگرانی ما مربوط به این بود که ناهماهنگی در قالب برنامه‌ها رخ ندهد که تا به حال به لطف خدا خوب بوده است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت قصه‌گویی ترکیبی از قصه و قصه‌گویی است، اذعان داشت: در واقع این دو لازم و ملزوم یکدیگرند و اگر قصه‌گو شرایط یک قصه‌گو را نداشته باشد نمی‌تواند قصه‌ خود را به خوبی بگوید.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی جذابیت قصه، تناسب با گروه سنی و قابلیت اجرای یک قصه را از شرایط یک قصه‌گو دانست و یادآورشد: از طرفی قصه‌گو هم باید آمادگی اجرا و هم توانایی‌های کلامی و بیانی داشته باشد چراکه این امر از مهم‌ترین امکانات ذاتی قصه‌گو است.
صمدی با اشاره به اینکه قصه‌گو باید نسبت به قصه و چارچوب آن شناخت کامل داشته باشد، ادامه داد: قصه‌گویی هنر گفت‌‌وگو است و در واقع گفت‌وگویی هنرمندانه بین گوینده و شنونده و مربی و متربی است.
وی یکی از رسالت‌های کانون پرورش فکری را ترویج قصه و قصه‌گویی دانست و گفت: قصه باید در تمام نهادهای آموزشی و تربیتی حضور داشته باشد چراکه قصه‌گویی نقش مهمی در تربیت انسان‌ها دارد و انتقال مفاهیم و ارزش‌ها از طریق قصه به راحتی صورت می‌گیرد.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: در راستای دخیل شدن سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی اجتماعی در هنر قصه‌گویی، سازمان‌هایی شناسایی شدند و عملکردشان مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت که این امر زمینه را برای تلاش بیشتر فراهم می‌کند.
صمدی ادامه داد: سازمان آموزش و پرورش، اداره بهزیستی و نهادهایی که متولی امورفرهنگی هستند و نیز نهادهایی که در بخش مطالعه و پژوهش و بیان نظریاتی درباره قصه‌گویی یا جمع آوری قصه فعالیت دارند در این زمینه شناسایی شدند تا از ظرفیت هنر قصه‌گویی در ابعاد وسیع‌تری استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه امروز زمان برقراری ارتباط‌های کلامی کم شده و کودکان بیشتر نیازهای عاطفی و دیداری خود را از طریق تلویزیون تأمین می‌کنند، اظهار داشت: اگر کودکان بیشتر قصه بخوانند و بشنوند تمایل کمتری برای دیدن انیمیشن‌هایی که قبلا قصه‌اش را خوانده‌اند از خود نشان می‌دهند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی یادآور شد: امید است رسالت ترویج فرهنگ قصه را به خوبی انجام بدهیم و میزبان خوبی برای استان‌های دیگر باشیم و حضورشان در استان خراسان جنوبی یکی از خاطرات خوب زندگی آنها باشد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول