اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان جنوبی؛

10 هزار کودک عضو کانون پرورش فکری هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 10 هزار نفر از کودکان و نوجوانان استان عضو این کانون هستند.

10 هزار کودک عضو کانون پرورش فکری هستند
 به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالرضا صمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: هم‌اکنون هشت مرکز فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان در استان فعال بوده و دو مرکز نیمه فعال است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 10 هزار کودک و نوجوان در سطح روستاها و شهرهای استان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عضو هستند.
مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی از فعالیت سه کتابخانه سیار کودکان و نوجوانان در سطح استان خبر داد و افزود: از این تعداد دو باب روستایی و یک باب کتابخانه سیار شهری است.
صمدی تصریح کرد: تا پایان سال جاری یک باب کتابخانه سیار دیگر در شهرستان سربیشه نیز راه‌اندازی می‌شود.
وی یادآور شد: در حال حاضر 90 هزار جلد کتاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان وجود دارد که تا پایان سال جاری به 100 هزار جلد افزایش می‌یابد.
مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی به برنامه‌های روز جهانی کودک در 16 مهرماه اشاره کرد و افزود: انتشار بیانیه روز جهانی کودک، قرائت پیام استاندار، اجرای نمایش عروسکی، اجرای سرود و شعرخوانی از مهم‌ترین برنامه‌های این روز است.
صمدی همچنین از ایجاد غرفه فروش دست‌سازهای کودکان و نوجوانان در هفته کودک خبر داد و افزود: این غرفه با هدف ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی با فروش آثار کودکان برگزار می‌شود.
وی به برگزاری هفدهمین جشنواره یک هفته با کانون در مرکز استان اشاره کرد و گفت: این جشنواره با هدف آشنایی کودکان با فعالیت‌‌های رایج در مراکز فرهنگی هنری به شیوه‌ های مختلف و متنوع کانون و قابلیت‌‌های آن به جامعه برگزار می‌شود.
مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های جانبی این جشنواره، تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های قصه‌گویی، فعالیت‌های پژوهشی، نقاشی، ادبی، عکاسی، بازی‌های یارانه‌ای، انیمیشن، کاردستی، بازی‌ها و سرگرمی‌های فکری و سازنده و نماز از جمله این برنامه‌ها هستند.
صمدی از رونمایی از مجموعه نقاشی‌های کودکان تحت عنوان شعر رنگ‌های کودکی در این هفته خبر داد و گفت: این مجموعه آثار نقاشی دو سال گذشته اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان استان است.
وی با اشاره به اجرای نمایش عروسکی با کمک مرکز آفرینش‌ها و تئاتر کودکان از تهران در 19 گفت: این تیم سیار به مدت هشت روز 15 اجرا در سطح شهرستان‌های استان نمایش عروسکی دارند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول