اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکانون پرورش فکری خراسان جنوبی خبر داد:

ارسال 70 اثر به جشنواره کتیبه‌های سفالی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی از ارسال 70 اثر به جشنواره کتیبه‌های سفالی و نقوش اسلامی در این استان خبر داد.

ارسال 70 اثر به جشنواره کتیبه‌های سفالی خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی در مراسم افتتاحیه جشنواره کتیبه‌های سفالی و نقوش اسلامی در بشرویه اظهار داشت: این جشنواره با هدف توجه بیشتر کودکان به بناهای تاریخی، مذهبی و نقوش اسلامی برگزار شده است.
وی اضافه کرد: آثار تولید شده توسط کودکان کانون در تابستان سال جاری به این جشنواره ارسال شده است.
صمدی بر هویت‌بخشی به کودکان تاکید کرد و ادامه داد: کودکان باید در این سنین با هویت ملی خود آشنایی پیدا کرده و از بنای تاریخی به عنوان فرهنگ کشور یاد کنند.
وی با اشاره به اینکه هفته کودک از 16 مهرماه آغاز شده و تا 22 مهرماه ادامه دارد، افزود: برگزاری نقاشی چهل چهره، اجرای 15 نمایش عروسکی در بیرجند، طرح حافظ خوانی به مناسبت روز حافظ و نمایشگاه فروش محصولات و کاردستی‌های تولید شده توسط کودکان و نوجوانان از برنامه‌های این هفته است.
صمدی از صدور کارنامه دانایی برای نخستین بار در کشور برای کودکان این استان خبر داد و گفت: در این طرح کودکانی که بیش از 50 کتاب مطالعه کنند سنجش شده و کارنامه دانایی دریافت می‌کنند. 
وی با اشاره به اینکه کودکانی که بیشترین کتاب را از کتابخانه کانون امانت و مطالعه کرده‌اند هر سه ماه یک‌بار تجلیل می‌شوند، افزود: طی این هفته 50 نفر از کودکان و نوجوانان عضو کانون که بیش از 50 جلد کتاب در تابستان مطالعه کرده‌اند تقدیر خواهند شد.
مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی یادآور شد: این طرح برای نخستین بار در خراسان جنوبی، با هدف تشویق و استمرار کودکان به کتاب‌خوانی اجرا شده است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول