اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری خراسان جنوبی:

پدیده کودکان خیابانی یک فاجعه بشری است

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ضمن انتقاد از پدیده کودکان خیابانی گفت: این پدیده یک هشدار و فاجعه برای جامعه بشری است.

پدیده کودکان خیابانی یک فاجعه بشری است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالرضا صمدی شنبه‌شب در مراسم جشن روز جهانی کودک در بیرجند با اشاره به پدیده کودکان طلاق اظهار داشت: این کودکان کسانی هستند که پدر و مادر خود را به دلایل نامعلومی از دست داده و زندگی سخت و زیان باری را می‌گذرانند.
وی کودکان جنگ را یکی از انواع کودکانی دانست که حقوق آن‌ها در سراسر جهان پایمال می‌شود و ادامه داد: کودکان جنگ کسانی هستند که در سراسر جهان زیر آماج توپ تانک کسانی قرار می‌گیرند که پیمان نامه حقوق کودکان را امضا و نوشتند.
 
* کودک‌آزاری یکی از آسیب‌های اجتماعی نوظهور در جامعه است
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی کودک‌آزاری را یکی از آسیب‌های اجتماعی نوظهور در سطح جامعه دانست و گفت: پدران و مادران به سبب رفتارهای نابهنجاری که در محیط خانواده دارند فرزندان خود را در محیط خانه مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند که این امور باید از سوی متولیان امر پیگیری شود.
صمدی نقش رسانه‌ها را در ترویج و انتقال حقوق کودکان به جامعه امروزی سنگین دانست و تصریح کرد: رسانه‌ها با قدرت تبلیغ و اطلاع‌رسانی امروز باید حقوق کودکان را که در دین مقدس اسلام به آن بها داده شده ترویج و آن را به خانواده‌ها منتقل کنند.
 
* خانواده سنگ زیرین تعلیم و تربیت است
وی خانواده را سنگ زیرین تعلیم و تربیت برشمرد و افزود: لذا خانواده‌ها و آموزش و پرورش می‌توانند یک داروی مکمل برای تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان باشند تا پدیده کودکان خیابانی و کودک آزاری در جامعه وجود نداشته باشد.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: امید است ما به عنوان کسانی که ارتباط نزدیکتری با کودکان و نوجوانان داریم بتوانیم وظیفه خود را که پرورش استعدادها و توانمندی‌های کودکان و نوجوانان است را فراهم کنیم.
صمدی با بیان اینکه امروز کودکان جرأت سؤال کردن را ندارند، یادآور شد: یکی از مبانی مهم تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش این است که سؤال کردن را به دانش آموز یاد دهیم لذا این امور باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول