اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با دهه فجر

جشنواره نقاشی با موضوع کودک مسلمان در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی گفت: نخستین جشنواره استانی نقاشی با موضوع کودک مسلمان هم‌زمان با دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

جشنواره نقاشی با موضوع کودک مسلمان در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالرضا صمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پایان یافتن عملیات ساختمانی مرکز فرهنگی هنری سرایان دهمین مرکز فرهنگی هنری خراسان‌جنوبی هم‌زمان با دهه فجر افتتاح می‌شود.
وی بهره‌برداری از مرکز فرهنگی هنری سرایان را هدیه دهه فجر امسال برای کودکان و نوجوانان این شهرستان عنوان کرد و گفت: با افتتاح این مرکز در سرایان کودکان و نوجوانان این شهرستان از خدمات کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهره‌مند می‌شوند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه عملیات احداث این مرکز از سال 86 آغاز شده است، تصریح کرد: مرکز فرهنگی هنری سرایان در زمینی به مساحت یک‌هزار و 500 متر مربع ساخته شده و دارای 610 متر زیربنا است.
صمدی ادامه داد: تاکنون برای بهره‌برداری از پروژه ساختمانی مرکز فرهنگی هنری این شهرستان 320 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی هزینه شده است که تا پایان سال‌جاری 30 میلیون تومان دیگر برای تجهیز این ساختمان هزینه خواهد شد.
وی یادآور شد: مرکز فرهنگی هنری سرایان به امکاناتی مانند سالن آمفی تئاتر، سالن مطالعه و سالن‌های ویژه فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری مجهز است.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی بیان کرد: در حال حاضر خراسان‌جنوبی دارای 9 مرکز فرهنگی هنری ثابت، دو کتابخانه سیار روستایی، یک کتابخانه پستی و یک کتابخانه سیار شهری نیز هست.
 
*برگزاری جشنواره استانی نقاشی با موضوع کودک مسلمان
 صمدی از برگزاری نخستین جشنواره استانی نقاشی با موضوع کودک مسلمان نیز هم‌زمان با دهه مبارک فجر خبر داد.
وی تصریح کرد: نخستین جشنواره استانی نقاشی با موضوع کودک مسلمان در جامعه اسلامی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان سربیشه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی افزود: در این جشنواره کودکان و نوجوانان استان چگونگی زندگی کودکان مسلمان را در جامعه به تصویر می‌کشند.
صمدی، رشد ارزش‌های انسانی و اسلامی افزایش شناخت کودکان و نوجوانان نسبت به مسائل دینی، فراهم کردن زمینه تبادل تجربه میان اعضا و مربیان و پرورش حس زیباشناسی کودکان را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.
وی ادامه داد: این جشنواره از ابتدای مهرماه سال‌جاری طی فراخوانی از اعضا و مربیان دعوت کرد تا به صورت گروهی یا انفرادی تصورات ذهنی خود را به تصویر کشیده و در این جشنواره شرکت کنند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌جنوبی یادآور شد: از آغاز سال 90 سه جشنواره استانی کتیبه‌های سفالی با نقوش اسلامی در بشرویه، ماسک‌ها و چهره‌ها در فردوس، عروسک‌های محلی و لباس‌های محلی در قاینات برگزار شده است و جشنواره کودک مسلمان در جامعه اسلامی چهارمین جشنواره استانی است که برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ح10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول