اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست سال جاری صورت گرفت

پرداخت یک میلیارد ریال زکات توسط کشاورزان ساوه

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ساوه از پرداخت بیش از یک میلیارد و 900 میلیون ریال زکات توسط کشاورزان این شهرستان در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

پرداخت یک میلیارد ریال زکات توسط کشاورزان ساوه

محمدتقی جوادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: کشاورزان این شهرستان از نیمه نخست امسال بیش از یک میلیارد و 900 میلیون ریال زکات پرداخت کردند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو و نیم درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده صرف کمک به نیازمندان و اجرای 20 طرح عمرانی می‌شود، تصریح کرد: ساخت و مرمت مسکن، احداث و تعمیر مسجد و حسینیه و ساخت پل و آبرسانی به روستاهای مناطق محروم از جمله طرح‌های عمرانی است که زکات پرداختی از سوی کشاورزان در این بخش‌ها به مصرف می‌رسد.

مدیر کمیته امداد شهرستان ساوه با اشاره به اهمیت پرداخت زکات گفت: زکات از مبانی اقتصادی و ارزشی جامعه اسلامی است که نقش بسیار مؤثری در فقرزدایی و برطرف کردن بسیاری از معایب و مشکلات اقتصادی نظام اسلامی دارد.

جوادی با بیان اینکه تولید فقر در سایه بی‌عدالتی و بی‌تقوایی اتفاق می‌افتد تاکید کرد: پرداخت زکات در دین مبین اسلام بسیار سفارش شده که مسئولان باید برای این مهم فرهنگ‌سازی کنند چرا که انجام فریضه زکات می‌تواند مانع و حائل در کاهش فقر شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ساوه ابراز داشت: پرداخت زکات علاوه بر افزایش رزق و روزی موجب برطرف شدن محرومیت در جامعه می‌شود، زکات مال عامل برکت و پاکی اموال است و همه وظیفه دارند در احیای این فریضه پیش‌قدم شوند.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول