اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره زکات استان زنجان:

ظرفیت جذب زکات در زنجان سالانه 200 میلیارد ریال است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره زکات استان زنجان گفت: ظرفیت جذب در استان زنجان سالانه 200 میلیارد ریال است.

ظرفیت جذب زکات در زنجان سالانه 200 میلیارد ریال است

حجت‌الاسلام جباری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: جمع‌آوری زکات مردمی توسط کمیته امداد یکی از اقداماتی است که توسط این نهاد و در راستای محرومیت‌زدایی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در اولویت جذب زکات مساعدت به فقرا و نیازمندان و همچنین احداث پروژه‌های عام‌المنفعه قرار دارد.

رئیس اداره زکات استان زنجان در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط دبیرخانه شورای زکات در استان زنجان اضافه کرد: تشکیل کارگروه تخصصی زکات در استان و همچنین برگزاری جلسات مختلف در زمینه ترویج  فرهنگ زکات با دهیاران، بخشداران و روحانیون به منظور ترویج فرهنگ زکات از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده در بحث زکات در نیمه نخست سال جاری مبلغ 6 میلیارد ریال زکات در استان زنجان جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: سال گذشته در نیمه نخست سال یک میلیارد و 580 میلیون ریال زکات جمع‌آوری شده بود.

جباری ادامه داد: مبلغ زکات جمع‌آوری شده در نیمه نخست سال جاری دارای رشد 250 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه ظرفیت جذب زکات در استان زنجان 200 میلیارد ریال است، اضافه کرد: بر خلاف ظرفیت موجود در استان فقط  هشت درصد از ظرفیت زکات در استان زنجان جذب شده است.

رئیس اداره زکات استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام نیز بر بحث پرداخت زکات تاکید بسیاری شده است، اضافه کرد: فقرزدایی و محرومیت‌زدایی از جمله نتایج پرداخت زکات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط دبیرخانه زکات استان در استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان اضافه کرد: انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان تبلیغات و همچنین توزیع اقلام تبلیغی در بین کشاورزان عمده‌کار نیز از دیگر اقداماتی است که در بحث ترویج فرهنگ زکات انجام شده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول