اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کمیته امداد سعدآباد خبر داد

جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات در سعدآباد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی سعدآباد گفت: در نیمه نخست امسال یک میلیارد ریال زکات توسط مردم سعدآباد پرداخت شده است.

جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات در سعدآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از سعدآباد علی موفق‌منش در دیدار با خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد اظهار داشت: کمیته امداد طی چند سال اخیر خدمات قابل توجهی به جامعه هدف ارائه کرده و رضایت خاطر مردم نشان‌دهنده این مسئله است.

وی افزود: برپایی دوره‌های مختلف آموزشی برای مددجویان و ارائه تسهیلات رفاهی برای این عزیزان از اولویت‌های این نهاد است.

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی سعدآباد از برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد کمیته امداد سعدآباد خبر داد و خاطر نشان کرد: کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد و راه‌های مقابله با سوء مصرف مواد در کمیته امداد سعدآباد با حضور تعدادی از زوج‌های جوان تحت حمایت به منظور آشنایی آنها با مسائل و مشکلات و خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر، روش‌های پیشگیری و باورهای نادرست در مورد مصرف آن برگزار شد.

موفق‌منش بیان داشت: مدرس این دوره در این کارگاه آموزشی با تشریح آسیب‌های اجتماعی اعتیاد و روش‌های پیشگیری از آن بر عوامل خطر، محافظت کننده و آثار و علایم حاد روان شناختی و بیولوژیکی اعتیاد تاکید کرد.

وی آموزش مهارت‌های زندگی در ابتدای ورود به مدرسه را از مهم‌ترین عوامل مقابله با این بلای خانمان‌سوز دانست و «نه» گفتن به مصرف مواد را از عوامل موفقیت و غلبه جوانان در راستای یک زندگی سالم و عاری از هرگونه انحراف برشمرد.

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی سعد آباد در ادامه با اشاره به اهمیت زکات و با تقدیر از مردم این منطقه از جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات توسط کمیته امداد سعدآباد خبر داد.

موفق‌منش اظهار داشت: ریشه‌کنی فقر و رفع نیازهای اقشار نیازمند جامعه یکی از اهداف اساسی کمیته امداد است که با گسترش مفاهیم و آموزه‌های ناب دین مبین اسلام می‌توانیم گام‌های ارزشمندی در این زمینه برداریم.

وی گفت: 30 درصد زکات دریافتی در زمینه‌های معیشتی، فرهنگی، مسکن، درمان و سایر نیازهای خانواده‌های نیازمند و 70 درصد از آن در زمینه احداث و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه به‌ویژه تکمیل حسینیه و احداث پارک ورزشی و تفریحی جوانان در سطح شهر و روستا هزینه شده است.

این مسئول اذعان داشت: همچنین معادل کل زکات دریافتی از محل کمک دولت نیز در راستای فعالیت‌های عام‌المنفعه اختصاص خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر فعالیت‌های گسترده و متنوعی در سعدآباد صورت گرفته و فعالیت‌های دبیرخانه ستاد احیای زکات کمیته امداد در گسترش فرهنگ زکات در جامعه بسیار اثرگذار بوده است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول