اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد احیای فریضه زکات استان اردبیل خبر داد

افزایش 90 درصدی پرداخت زکات در اردبیل

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد احیای فریضه زکات استان اردبیل گفت:‌ پرداخت زکات از سوی کشاورزان استان اردبیل در سال‌جاری بیش از 90 درصد نسبت به سال‌های گذشته رشد نشان می‌دهد.

افزایش 90 درصدی پرداخت زکات در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم احدزاده عصر امروز در جلسه احیای ستاد زکات در اردبیل اظهار داشت:‌ کشاورزان استان اردبیل امسال بیش از چهار میلیارد و 200 میلیون تومان زکات پرداخت کردند که نسبت به سال گذشته که رقمی در حدود دو میلیارد و 770 میلیون تومان بود، رشد قابل توجهی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه در سطح استان انجام فریضه زکات و عمل به آن از رشد و تعالی خوبی برخوردار بوده است، تصریح کرد: ما با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مساجد و ظرفیت منابر سعی می‌کنیم اهمیت پرداخت زکات و انجام این فریضه الهی را خاطر نشان شویم تا بتوانیم همه مردم و به ویژه کشاورزان را به احیای این فریضه تشویق و ترغیب کنیم.

احدزاده ظرفیت پرداخت زکات واقعی در استان را 12 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این ظرفیت زمانی به صورت کامل احیا می‌شود که بتوانیم اهمیت و جایگاه زکات را گوشزد کنیم تا خود زارعان و کشاورزان مشتاق به پرداخت شوند.

این مسئول زکات را از مبانی اقتصادی و ارزشی جامعه اسلامی با هدف فقرزدایی و برطرف کردن بسیاری از معایب و مشکلات اقتصادی نظام اسلامی توصیف کرد و ادامه داد: تولید فقر در سایه بی‌عدالتی و بی‌تقوایی اتفاق می‌افتد که انجام فریضه زکات می‌تواند مانع و حایل آن شود.

اردبیل رتبه پنج کشوری را در پرداخت زکات دارد

به گزارش فارس، مسئول ستاد احیای فریضه زکات استان اردبیل در ادامه سخنان خود به جایگاه استان اردبیل در پرداخت زکات اشاره کرد و بیان داشت: ‌استان اردبیل در پرداخت زکات رتبه پنج کشوری را دارد که این خود در سال‌های اخیر حرکتی جهشی و حقیقی در احیای این فریضه الهی می‌باشد.

احدزاده اضافه کرد: بعد از استان خوزستان، گلستان، قزوین و همدان، ‌اردبیل پنجمین استان در پرداخت زکات است که خود نشان می‌دهد اهالی مؤمن و متدین این استان در انجام این فریضه خود پیشقدم هستند.

وی به فعالیت 100 روحانی به عنوان مبلغ و مروج زکات اشاره کرد و گفت: این روحانیان به طور مستقیم در سخنرانی‌ها و منابر خود سعی می‌کنند اهمیت زکات و انجام این فریضه واجب الهی را به مؤمنان گوشزد کنند.

این مسئول افزود: 10 درصد زکات استان سهم فقرا است و بقیه نیز صرف کارهای عام‌المنفعه و خدمات‌رسانی به محرومان جامعه می‌شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول