اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تاکنون محقق شد

جمع‌آوری بیش از 60 میلیون تومان زکات در فردوس

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای زکات فردوس از جمع‌آوری مبلغ 60 میلیون و 400 هزار تومان زکات از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری بیش از 60 میلیون تومان زکات در فردوس

علیرضا پاکدل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: یکی از نخستین کارهایی که پیامبر اکرم (ص) در دوران حکومت خود انجام دادند تشکیل بیت‌المال بود که یکی از منابع آن زکات است.

وی با اشاره به آیات و روایات متعدد در ارتباط با پرداخت زکات گفت: اگر انسان پرداخت زکات را باور داشته باشد و سخن ائمه معصوم(ع) را الگوی خود قرار دهد برای یک لحظه در پرداخت آن درنگ نمی‌کند.

دبیر ستاد احیای زکات فردوس از جمع‌آوری مبلغ 60 میلیون و 400 هزار تومان زکات در سطح شهرستان خبر داد و افزود: این مبلغ به صورت 100 درصدی در پروژه‌های عمرانی فردوس هزینه می‌شود.

پاکدل تصریح کرد: در حال حاضر 28 عامل زکات در سطح شهرستان فردوس، روستاها و مناطق عشایری فعالیت دارند و زکات دامداران و کشاورزان را جمع‌آوری می‌کنند.

دبیر ستاد احیای زکات فردوس از اختصاص محصول 500 درخت از باغات انار این شهرستان به ستاد زکات خبر داد و تصریح کرد: کشاورزان شهرستان فردوس محصول تعدادی از درختان خود را به ستاد احیای زکات اختصاص داد‌ه‌اند تا این محصول به صورت بسته‌بندی بین محرومان واقعی توزیع شود.

پاکدل افزود: در بخش کشاورزی علاوه بر انفاق واجب، انفاق مستحبی نیز وجود دارد و آن زمان برداشت محصولات کشاورزی است زمانی که مستمندان و بینوایان از راه می‌رسند و متوقع بردن سهمی از محصولات کشاورزی هستند.

وی تصریح کرد: خداوند متعال که شریک عمده و اصلی در کشاورزی و تمام سرمایه‌گذاری است سهمی از این محصولات را به عنوان حق محرومان و مستمندان معین کرده که باید در روز برداشت به آنها پرداخت شود.

دبیر ستاد احیای زکات فردوس از توزیع کیسه‌های مخصوص جمع‌آوری انار در بین کشاورزان این شهرستان خبر داد و یادآور شد: کشاورزان در حد توان مقداری انار داخل کیسه‌ها گذاشته و به ستاد احیای زکات تحویل می‌دهند تا انار به صورت بسته‌بندی بین محرومان توزیع شود.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول