اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکمیته امداد شهرستان ابهر خبر داد

جمع‌آوری قریب به 2 میلیارد ریال زکات در شهرستان ابهر

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابهر از جمع‌آوری قریب به 2 میلیارد ریال زکات در شهرستان ابهر خبر داد.

جمع‌آوری قریب به 2 میلیارد ریال زکات در شهرستان ابهر

محسن داودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سالانه یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که توسط کمیته امداد اجرا می‌شود، طرح جمع‌آوری زکات است.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز همچون سال‌های گذشته با انجام فعالیت‌های تبلیغی و ترویج فرهنگ زکات در بین مردم این شهرستان اقدام به جمع‌آوری زکات کرده است، اضافه کرد: در نیمه نخست سال جاری مبلغ یک میلیارد و 881 میلیون و 860 هزار ریال زکات توسط کمیته امداد شهرستان ابهر جمع‌آوری شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: این مبلغ زکات جمع‌آوری شده در شهرستان ابهر 295 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات در بین مردم این شهرستان اقدام به 2 هزار مورد تبلیغ چهره به چهره کرده است.

داودی همچنین با اشاره به برگزاری 30 جلسه در بحث تبیین فرهنگ پرداخت زکات به صورت گروهی اضافه کرد: این امر در طول 88 روز و توسط مبلغان زکات انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری 10 جلسه توسط اعضای شورای زکات شهرستان ابهر در زمینه پرداخت زکات افزود: همچنین ائمه جمعه این شهرستان نیز 30 بار در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در زمینه پرداخت زکات و موارد مصرف آن توضیحاتی را به مردم ارائه کرده‌اند و بر این امر مهم تاکید کرده‌اند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابهر در ادامه با اشاره به موارد مصرف زکات در جامعه اضافه کرد: هزینه زکات‌های جمع‌آوری شده در پروژه‌های عام‌المنفعه از جمله ساخت مسجد و پل از موارد مصرف زکات است.

وی همچنین محرومیت‌زدایی و برطرف‌کردن نیازهای خانوار‌های نیازمند را نیز از دیگر موارد مصرف زکات جمع‌آوری شده عنوان کرد.

لازم به ذکر است، به گفته مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابهر در شش ماهه نخست سال جاری 350 میلیون ریال زکات در شهر صائین‌قلعه جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول