اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماهه نخست سال

مبلغ زکات جمع‌آوری شده در زنجان 250 درصد افزایش یافته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: با همکاری موجود در دبیرخانه زکات استان زنجان مبلغ زکات جمع‌آوری شده در شش ماهه نخست سال جاری 250 درصد افزایش یافته است.

مبلغ زکات جمع‌آوری شده در زنجان 250 درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهرام ولی‌زاده ظهر امروز در گردهمایی مسئولین زکات شهرستان‌های استان زنجان به بیان تاریخچه تشکیل شورای زکات و نحوه شکل‌گیری آن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در سال 1383 طی حکمی مقام معظم رهبری مسئولیت پیگیری امور زکات را به به حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی تفویض فرمودند، اضافه کرد: به تبع این حکم شورای زکات در استان‌ها تشکیل و طبق آئین‌نامه، ائمه جمعه مراکز استان‌ها به عنوان رئیس ستاد و کمیته امداد نیز به عنوان دبیرخانه زکات انتخاب شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از اهداف واگذاری امور زکات به کمیته امداد، محرومیت‌زدایی و رفع فقر و نیازهای محرومین است، افزود: انجام پروژه‌های عام‌المنفعه در شهرستان‌ها نیز از دیگر اهداف واگذاری دبیرخانه زکات به کمیته امداد بود.

وی همچنین با اشاره به اهداف کمیته امداد در زمینه جمع‌آوری زکات افزود: اطاعت از فرمایشات ولی امر مسلمین مبنی بر توجه به احیای زکات به عنوان فریضه فراموش شده و تحقق اصل فریضه زکات از جمله اهداف این نهاد در جمع‌آوری زکات است.

ولی‌زاده استفاده از منبع عظیم مردمی زکات در یک دوره زمانی تعریف شده و هدف‌گذاری شده برای اجرای پروژه‌‌های عام‌المنفعه و امور معیشتی نیازمندان را نیز از دیگر اهداف جمع‌آوری زکات توسط کمیته امداد عنوان کرد.

وی هدف سوم از جمع‌آوری زکات را عمل به فریضه الهی از نظر شرعی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر پرداخت زکات از طرح به قانون تبدیل شده است، جمع‌آوری و پرداخت زکات ضرورت بیشتری به لحاظ الزامات قانونی پیدا کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد استان زنجان در بحث زکات افزود: خوشبختانه با یاری خدا و همکاری موجود در دبیرخانه زکات استان مبلغ زکات جمع‌آوری شده در شش ماهه نخست سال جاری 250 درصد افزایش یافته است.

وی در پایان گفت: امید است با توجه به تبدیل زکات از طرح به قانون و استقرار دبیرخانه آن در کمیته امداد که یک نهاد انقلابی بوده و از وجود روحانیون به عنوان مسئول شهرستان‌ها بهره‌مند است، بتوانیم با توجه به بعد شرعی و دینی و اعتقاد مردم با برنامه‌ریزی به صورت بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت به اهداف ترسیم شده در این بخش دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول