اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب طرح مسجدمحوری

بیش از 300 میلیون ریال زکات فطریه در تویسرکان جمع‌آوری شد

خبرگزاری فارس: مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان از جمع‌آوری مبلغ 300 میلیون و 471 هزار ریال زکات فطریه در قالب طرح مسجدمحوری توسط این نهاد در شهرستان تویسرکان خبر داد.

بیش از 300 میلیون ریال زکات فطریه در تویسرکان جمع‌آوری شد

تیمور کرمی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به رشد 120 درصدی زکات فطریه نسبت به سال گذشته، افزود: در 85 نقطه از شهرستان در پایگاه‌های کمیته امداد امام(ره) در قالب طرح مسجدمحوری مبلغ 184 میلیون و 125 هزار ریال جمع‌آوری و به منظور یاری و حمایت نیازمندان در محله‌های مذکور توسط روحانی و هیئت امنای مساجد هزینه شد.

وی با تأکید بر اینکه زکات فطریه امری واجب و تکمیل‌کننده روزه و فلسفه آن مدد و کمک به اقشار کم‌درآمد و محرومان جامعه است، بیان کرد: پایگاه‌های کمیته امداد مستقر در محل برگزاری نماز عید فطر مبلغ 93 میلیون و 37 هزار و 500 ریال دریافت کردند که در روزهای آینده در چارچوب یک برنامه‌ریزی منسجم و دقیق در بین افراد مستمند زیر پوشش کمیته امداد امام(ره) شهرستان تویسرکان توزیع می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تویسرکان، کفاره‌های جمع‌آوری شده در سطح شهرستان را 16 میلیون و 242 هزار ریال اعلام کرد و ادامه داد: از مجموع کفاره پرداخت شده از سوی شهروندان تویسرکانی مبلغ یک میلیون و 900 هزار ریال کفاره عمد و 14 میلیون و 342 هزار ریال به کفاره غیر عمد اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: در سال جاری مبلغ 300 میلیون و 471 هزار ریال زکات فطریه مردم شهر و روستاهای شهرستان تویسرکان در بخش‌های معین توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) جمع‌آوری و در زمینه اهداف تعریف شده صرف شده است.

کرمی‌مقدم متذکر شد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای حمایت از نیازمندان زیر پوشش این نهاد برنامه‌های خود را در قالب ‌طرح‌هایی چون مسجدمحوری، رضوان در راستای تأمین مسکن مددجویان، شفا برای یاری‌رساندن به بیماران صعب‌العلاج زیر پوشش و کوثر به منظور تهیه جهیزیه نوعروسان امداد اجرایی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تعامل و هم‌یاری خیران و مردم خداجو در کمک رساندن و کاهش نرخ بزه و ناهنجاری‌های نامطلوب و جهت‌دهی نیروی انسانی مستعد به سوی خودکفا شدن نقشی حائز اهمیت و چشمگیری دارد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تویسرکان اظهار داشت: این نهاد آمادگی دریافت کمک‌های خیران و نیکوکاران در راستای خدمات‌رسانی به نیازمندان را در طول سال در تمام زمینه‌ها دارد.

کرمی‌مقدم در پایان سخنان خود ابراز داشت: همکاری و هم‌یاری خیراندیشان در همه زمان‌ها پشتوانه بزرگی برای امداد بوده است و امروز هم مددجویان این نهاد نیازمند نگاه نیک‌اندیش آنها هستند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول