اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 178

رضانیا: جشنواره تئاتر در معرفی توانمندی ایران، ایفای نقش می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار تویسرکان گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در معرفی و اطلاع‌رسانی توانمندی‌های ارزشمند ایران، نقشی اثرگذار دارد.

رضانیا: جشنواره تئاتر در معرفی توانمندی ایران، ایفای نقش می‌کند

حسن رضانیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، اظهار کرد: با توجه به هجمه سنگین و همه‌جانبه نظام استکباری علیه انقلاب فرهنگی اسلامی ما مقابله با این حرکت نیازمند سرمایه‌گذاری متناسب با شرایط موجود به ویژه در عرصه‌های فرهنگی و هنری در راستای ترویج فرهنگ غنی و هویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان یک ضرورت و نیاز است، تأکید کرد: اثرگذاری و ماندگاری پیام‌های هنری و زنده در ذهن کودکان در حوزه‌های متفاوت همچون نقش‌‌پذیری پیامی بر سنگ را دارد که برای همیشه مانا است و فراموش نخواهد شد.

فرماندار شهرستان تویسرکان تأکید کرد: هنر تئاتر به خاطر اجرای زنده از جذابیت‌های خاص و مختص به خود برخوردار است که وسایل ارتباط جمعی از جمله تلویزیون و سینما هرگز نمی‌تواند جانشین خوبی برای این مهم باشد چراکه تئاتر به طور مستقیم با مخاطب خود ارتباط برقرار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه میزبانی جشنواره‌های فرهنگی و هنری در معرفی توانمندی‌های استان نقشی ویژه دارد، متذکر شد: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان کمک بسزایی در غنی شدن قابلیت‌ها است و بازوی مهم و کارآمد در چرخش کار اقتصادی به ویژه در حوزه هنر خواهد شد.

رضانیا با بیان اینکه باید با استقبال از این‌گونه فرصت‌ها و میزبانی شایسته و بی‌بدیل بستر را برای رشد و توسعه همه‌جانبه استان و شهرستان‌ها مهیا کنیم، گفت: همه مسئولان در رده‌های مسئولیتی و دستگاه‌های مرتبط باید با پی‌گیری و رایزنی تلاش کنیم که این‌گونه جشنواره‌ها در شهرستان‌ها هم اجرایی شود.

وی با اشاره به این نکته که ایران اسلامی هم از حیث دینی و هم ملی دارای فرهنگ و تمدنی غنی و بی‌مثال است، تصریح کرد: از برنامه‌های محوری نظام سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی برنامه‌ریزی علیه کشور ما برای ایجاد بی‌هویتی و شکاف بین گذشته با عزت و افتخار با امروز ملت ایران است.

فرماندار تویسرکان برگزاری این‌گونه برنامه‌های فرهنگی هنری را سبب‌ عزتمندی و مایه غرور خواند و اظهار اشت: هنر کلیدی‌ترین سازوکار در تقویت اشاعه و انتقال فرهنگ با ارزش ایران اسلامی به جهان است.

وی اضافه کرد: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان امروز مرجع و مرکزی برای معرفی و اطلاع‌رسانی توانمندی‌های ارزشمند ایران نقشی اثرگذار را ایفا می‌کند.

رضانیا تأکید کرد: با بهره‌وری بهینه از همه لایه‌های جشنواره‌ها در حوزه‌های مختلف هنری در انتقال فرهنگ دینی و هنری کهن ایران اسلامی به سراسر کره خاکی می‌توانیم آینده را بسازیم. 

فرماندار تویسرکان در پایان شناخت و مطالعه فرهنگ غنی اسلامی و دینی برای ارتقا و شکوفایی هرچه بیشتر توانمندی‌های هنرمندان را یک امر لازم و واجب دانست و تصریح کرد: همه هنرمندان و مسئولان امر باید به این مهم مجهز باشند به ویژه توان دینی و آنچه مکتب تشیع در اختیار دارد چراکه ما در این حوزه از یک غنای کامل برخوردار هستیم.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول