اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور هنرمندان عرصه تئاتر

جشنواره تئاتر استان کرمان آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: بیست و سومین جشنواره تئاتر استان کرمان با حضور جمعی از هنرمندان برجسته عرصه تئاتر ایران آغاز به کار کرد.

جشنواره تئاتر استان کرمان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بیست و سومین جشنواره تئاتر استان کرمان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از هنرمندان برجسته عرصه تئاتر کشور پیش از ظهر امروز در مجموعه فرهنگی و هنری انتظار کرمان آغاز به کار کرد.

احمد سعیدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این آیین اظهار داشت: استان کرمان از ابتدای شهریور ماه سال جاری شاهد برپایی جشنواره‌های متعدد فرهنگی و هنری است.

وی بیان داشت: هنرمندان ما باید نقش بارز خود را در داشته‌های هنری جلوه‌گر کنند و هر اندازه که آنها شایستگی‌های هنری خود را به نمایش بگذارند، وظیفه مسئولان فرهنگی سنگین‌تر می‌شود.

سعیدی نبود فضای تئاتری را از جمله نواقص استان کرمان دانست و با اشاره به پیشرفت 55 درصدی تالار مرکزی کرمان افزود: این تالار در فضایی به مساحت 15 هزار متر مربع ساخته می‌شود که شامل سالن استاندارد نمایش، سالن موسیقی، فضاهای مختلف برای حوزه‌های مختلف هنری، گالری‌ها و ... است.

وی تصریح کرد: تالار مرکزی کرمان به عنوان یکی از هشت استانی است که در قالب طرح های مهر ماندگار قرار گرفته و اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

سعیدی ابراز داشت: با بهره‌برداری از این مجموعه بزرگ گره کار مجموعه هنری استان باز می‌شود و شاهد رویدادهای فرهنگی و هنری بیشتری هستیم. 

وی بیان داشت: دشمنان با ارائه کالای نامرغوب هنری خود قصد دارند فضای جهان را به نفع خود تحت تأثیر قرار دهند و جامعه فکری، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای ما در جنگ نرم دشمنان وظیفه و مسئولیت‌های سنگین‌تری را بر عهده دارند، زیرا باید بتوانند با تولیدات خود در فضای داخلی و بین‌المللی اثرگذار باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به بیست و سومین جشنواره تئاتر استان کرمان خاطرنشان کرد: 28 گروه آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند که 11 گروه از آنها برای اجرای تئاتر انتخاب شدند.

به گزارش فارس، بیست و سومین جشنواره تئاتر استان کرمان 19 تا 22 مهر ماه جاری با اجرای 12 نمایش در تالار عماد کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول