اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ181

نعمتی‌مقدم: تبدیل تئاتر کودک به کالای سطحی از آسیب‌های پیش روست

خبرگزاری فارس: بازیگر نمایش «آوای تار» تبدیل شدن تئاتر به کالای سطحی و معمولی را از آسیب‌های آن دانست و گفت: برخی تصور می‌کنند چون با کودک سروکار دارند می‌توانند سطحی‌ترین کارها را در معرض نمایش بگذارند که این یک آسیب جدی است.

نعمتی‌مقدم: تبدیل تئاتر کودک به کالای سطحی از آسیب‌های پیش روست

مهدی نعمتی‌مقدم در حاشیه برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان با اشاره به فعالیت 10 ساله خود در حیطه تئاتر کودک و نوجوان اظهار داشت: تئاتر کودک و نوجوان در شکل‌گیری شخصیت مخاطب و همین طور پرورش استعدادهای بالقوه وی بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه یک بازیگر تئاتر کودک و نوجوان باید به کار خود باور داشته باشد، گفت: به طور قطع توجه به این مهم سبب انتقال بهتر پیام و مفاهیم مندرج در تئاتر به مخاطب می‌شود.

بازیگر نمایش «آوای تار» ادامه داد: انجام کارهای تخصصی و پرورش در حوزه تئاتر کودک و نوجوان از دیگر خصوصیات یک بازیگر نمایش کودکانه است زیرا از این منظر برقراری ارتباط با مخاطب راحت‌تر و بهتر خواهد بود.

به گفته وی جنس بازی برای کودک و همچنین کلامی که برای این مخاطب خاص به کار برده می‌شود از موضوعاتی است که در افزایش ارتباط می‌تواند مثمر ثمر باشد.

نعمتی‌مقدم در ادامه سخنانش تفکیک نمایش کودک و نوجوان را یکی از بهترین تصمیمات اتخاذ شده در تاریخ تئاتر کودک و نوجوان برشمرد و اظهار داشت: مشخص شدن مخاطب و ارائه کارهای تخصصی‌تر از مزایای این امر مهم است چراکه در این راستا شاهد ارتقای کیفیت آثار نمایشی و انتقال بهتر مفاهیم به مخاطب می‌شویم.

وی با بیان اینکه گروه سنی کودک و نوجوان دارای علایق، خواسته‌ها و نیازهای متفاوتی هستند، افزود: تئاتر هر یک از دو گروه ویژگی‌های خاص خود را دارد که می‌تواند پاسخگوی بخشی از نیازهای آنها باشد.

بازیگر نمایش «آوای تار» در بخش دیگری از سخنانش تبدیل شدن تئاتر به یک کالای سطحی و معمولی را از آسیب‌های آن دانست و اظهار داشت: برخی تصور می‌کنند چون با کودک سروکار دارند می‌توانند سطحی‌ترین کارها را برای آنها در معرض نمایش بگذارند در صورتی که کودکان و نوجوانان بسیار باهوش بوده و به خوبی متوجه موضوعات پیرامون خود هستند.

وی در بخش پایانی سخنانش کیفیت برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان را فوق‌العاده و بسیار عالی خواند و افزود: وجود هماهنگی و همچنین برنامه‌ریزی منسجم در کارها از مباحثی است که در این جشنواره به وضوح مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول