اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 193

خورشیدخانی: نمایش‌های تربیتی اسلامی جامعه هدف را بیدار می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار تویسرکان با بیان اینکه تئاتر تأثیرگذار‌ترین ابزار برای آموزش خوب زیستن است، گفت: هنر تئاتر با تکیه بر ارزش‌های دینی و طراحی نمایش‌های تربیتی اسلامی اذهان جامعه هدف را بیدار و آگاه‌ می‌کند.

خورشیدخانی: نمایش‌های تربیتی اسلامی جامعه هدف را بیدار می‌کند

یحیی خورشیدخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان اظهار کرد: هنگامی‌ که به مفهوم واقعی تئاتر از دریچه یک هنر کارآمد نگاه شود، بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم و مضامین به شکل واقعی و به دور از مسائل حاشیه‌ای در ذهن مخاطب محسوب می‌شود.

وی هنر تئاتر را بستر احیاکننده نشاط و شادابی در کودکان دانست که باید با بینش عمیق و بصیرتی افزون از این فرصت بهره‌برداری کرد.

خورشیدخانی گفت: با توجه به اینکه امروز نظام‌های الحادی استکبار افکار و اندیشه کودک، نوجوان و جوان ما را نشانه گرفته‌اند هنر تئاتر با تکیه بر ارزش‌های دینی می‌تواند با تدوین و طراحی نمایش‌های تربیتی اسلامی اذهان جامعه هدف را بیدار و آگاه‌ کند.

معاون فرماندار تویسرکان زمان برگزاری جشنواره از 16 تا 22 مهر ماه را زمینه‌‌ای برای توسعه و رشد افق دید کودکان و همین طور مسئولان عنوان کرد و بیان داشت: جشنواره تئاتر بهترین گزینه در روزهای کنونی است که هنرمندان ما می‌توانند اخلاق، مکارم پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را در قالب این مهم به دنیای تشنه دوستی و صلح متبادر کنند.

وی با بیان اینکه عوامل هنر تئاتر در نهادینه کردن ارز‌ش‌های معنوی و متعالی به پیکره نسل جوان و نوجوان تأثیرگذار‌ترین نقش را دارند، گفت: هنروران فعال در عرصه تئاتر به خاطر ویژگی‌های خاص این مهم در اثرپذیری و اثرگذاری بر مخاطب در هر رده سنی با گفتار و حرکات خود در هر نقشی هادی هستند.

خورشیدخانی آموزش و یادگیری اصول و مضامین اخلاقی و تربیتی در قالب نمایش را مؤثرترین راهکار برای نهادینه‌سازی این اهداف عنوان کرد و افزود: تئاتر کودک تأ‌ثیرگذار‌ترین ابزار برای آموزش خوب زیستن در همه برهه‌ها و زمان‌ها است که برای مؤثر واقع شدن نیازمند سرمایه‌گذاری و نگاه ویژه مسئولان امر است.

وی در پایان با اشاره به اینکه تئاتر کودک باید به موازات شکل‌گیری شاکله ذهنیات و افکار کودکان الگوسازی داشته باشد، تصریح کرد: تئاتر به خاطر مختصات خاص خود نظیر برقراری ارتباط چهره به چهره اخلاقی مانا را در اندیشه کودک تثبیت می‌کند پس می‌طلبد نمایشنامه‌نویسان و فعالان این عرصه با آگاهی کامل و هم‌راستا با علم روز در این عرصه وارد شوند. 

انتهای پیام/ل20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول